Hej
Vi har precis köpt hus och behöver komplettera med lite fler fönster.

Vi har funderat på allmogefönster via bygghemma.se, men ramlade även över Varbergs fönster (Varbergs trä). Är det någon som vet ngt om kvaliteten?

Är det värt att lägga lite extra för att få allmogefönster?

Är det någon som vet ngt om altandörrarnas kvalitet hos ovan nämnda? Är det någon slags förstärkning i dem så det är lite mer inbrottssäkert än att sparka rakt genom boarden?
 
Har haft allmogefönster + altandörrari 2½år (alu+trä). Maken till skit får man leta efter.

Jag har haft allt ifrån läckage, till sprucket trä etc. Spröjsarna är så dåligt tillpassade att dom slår på +/-12mm (Dvs vissa håller på att trilla av, andra får man inte in till glaset).

Allmoge gör inga fönster själv, utan allt kommer ifrån underleverantörer (Polen mest). Allmoge skyller mest på underleverantörerna och tar inget ansvar själv.

Bläää....
 
Allmogefönster är väl på sin höjd ok, men Elit, Skaala, Sp är nog klart bättre, det är nog ett faktum. Dock lite dyrare, men av en viss anledning- helt enkelt högre kvalitet!
 
Jag har beställt mina 21st fönster på Allmogesnickerier. De tillverkas i Dalarna och ska vara träfönster av hög kvalitet. Mycket bra kundservice och man får ett ritat förslag av dem med offerten. Vad jag kan se finns det ett antal fönstertillverkare med Allmoge i namnet. Det gäller att inte blanda ihop dem.
//G
 
Jag har precis fått hem mina fönster + altandörrar från Allmogefönster och jag måste säga att dom ser mkt fina ut att titta på, ser väldigt välgjorda ut. Har dock ej fått dom monterade än.

Och dom ägs av samma företag som äger Elitfönster + att dom tillverkas i Lenhovda.
Så jag tror nog att det är bra kvalitet.
 
Allmogefönster och varbergsfönster är likvärdiga, de är inte sämre än elit. Dock så är varbergsfönstret inbrottsskyddad. dessutom har de ett u-värde på 1,3 som standard.
 
Tråkigt jesper_tranås, ingen trevlig attityd precis. Verkar ju inte vara bra produkter.

Till Varbergs fönster, har dem i huset och tycker de är helt OK - inga problem så här långt. Ett plastspröjs har jag lyckats knäcka men inte värre än att det sitter på plats :)
Huset byggt -07 och då var deras priser riktigt bra, vet inte hur det är idag.

Kjell G
 
Någon som haft problem med läckande fönsterfogar i hus levererade av Ramlösa Bygg , Emil Villa , Haaks Stenhus
Örementhus som har samma ägare .
Felaktig montering .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.