Hejsan!
Någon som vet hur Ikeas badrumsmöbler står sig gentemot de kända badrumsmärkenas standard-serier. Jag vet att Ikeas kök är väldigt prisvärda och kvalitetsmässigt även i klass med standardserierna från typ HTH och ballingslöv m.m.
Men hur är det egentligen med badrumsmöblerna.... ?
Ikea har ju helt klart bra priser, men är lite rädda för att köpa möbler som går sönder eller fuktskadas på bara några år...

Någon som vet hur det ligger till med kvaliten ?

/V
 
Jag har inget handfat eller kranar eller dyligt från dom.
men jag har ett högskåp och ett väggskåp från deras badrumserier i badrummet .Dom har vi haft i ca 8 år och dom är som nya än.
Men en del saker verkar kvaliten gått ner på när man läser här...så hur dagens är vet jag inte..
 
IKEA gick utmärkt att skruva ihop, dock så hade de slarvat med förborrningen på två ställen i kommoden. Men då får man bara använda mannens bästa vän den sladdlösa skruvdrageren :) så det gjorde inte mig så mycket (Men slarvigt av IKEA var det).
I övrigt tycker jag kvalitén verkar helt OK, blev stabilt när ALLA skruvarna var på plats. Hur det blir med fuktmotståndskraft osv. ber jag att få återkomma till när vi uppnått lite högre ålder än en måndad.
 
  • 070401_glasvagg_small3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror inte på IKEA till badrum, men det beror kanske på hur mycket vatten man vill ha och var. Jag vill kunna spola rent på golvet. Det vi har på toaletten ser redan slitet ut efter 2 år.
 
Vi har både IDO och Ikeamöbler i samma badrum... och ja, IDOs möbler är värda sitt pris. De är mycket mer gedigna i gångjärn, luckor, passform etc. Man får det man betalar för, men visst kan Ikea vara ett alternativ! Inte så bra att ha ett classy i samma badrum att jämföra med bara :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.