Är der ingen som köpt takplåt hos Hornbach och kan säga om det verkar hålla?!? :thinking:

Kanske någon har tips om liknade plåt av känt fabrikat som brukar ha bra kvalité?

Svart takplåt med prislapp i butik, tjocklek 0.40mm, längd 2.00m.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard.
Ser ut att vara vanlig pannplåt så den hittar du lite överallt.

Tjockleken skriker budget-plåt men det betyder ju inte i sig att kvalitén är dålig men jag skulle ändå rekommendera att gå upp i tjocklek så du på ett godkänt sätt kan använda taksäkerhet.
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Ser ut att vara vanlig pannplåt så den hittar du lite överallt.

Tjockleken skriker budget-plåt men det betyder ju inte i sig att kvalitén är dålig men jag skulle ändå rekommendera att gå upp i tjocklek så du på ett godkänt sätt kan använda taksäkerhet.
"Pannplåt" var ett nytt namn för mig och Plannja verkar ju ha lite varianter som är intressanta.
Får besöka den andra bygghandeln i byn och se om de har något i sortimentet.
Ska bara sätta typ 4m2 men vill ju inte behöva byta ut det efter ett tag.

Tack för tipset! (y)
 
Rickard.
P-plats P-plats skrev:
"Pannplåt" var ett nytt namn för mig och Plannja verkar ju ha lite varianter som är intressanta.
Får besöka den andra bygghandeln i byn och se om de har något i sortimentet.
Ska bara sätta typ 4m2 men vill ju inte behöva byta ut det efter ett tag.

Tack för tipset! (y)
Med ett så litet tak kanske tjockleken spelar försumbar roll. Tycker inte man ser nå problem med någon galvad och målad plåt som är monterad i modern tid så chansen är väl rätt bra att du också slipper problem.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Med ett så litet tak kanske tjockleken spelar försumbar roll. Tycker inte man ser nå problem med någon galvad och målad plåt som är monterad i modern tid så chansen är väl rätt bra att du också slipper problem.
Lutningen är dock för liten flr denna typ åv plåt så det ger ju inte direkt bättre förhållande.
Å andra sidan så är nästan en tredjedel av takytan täckt av garagets takfot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.