Såg ett schysst paketerbjudande på Ariston inbyggnadsugn och induktionshäll för 9995:- på Onoff. Kanonpris med andra ord.

Någon som har erfarenhet av Ariston? Jag förstår givetvis att det är ett mindre känt märke och något av ett lågprismärke men kvaliten kan ju vara bra ändå.

PS: Svar som -Man får vad man betalar för & -Satsa på kända märken, går bort direkt.
Endast erfarenheter av märket tack ;)
 
Hej

Vi har haft vårt induktionspaket i ett år nu och det funkar bra.

Ugnen är ok bakar lite ojämt med många plåtar, men det gör även många andra. Det blir en del fingeravtryck.


Hällen är kanon men plattorna är något små till stora stekjärn, vet ej hur det är med andra tillverkare.

Hel nöjd.

Fredrik
 
Menar du att det är problem med större stekpannor typ 28 cm? Jag bakar nästan aldrig så: är ugnen bra till matlagning?
 
Problem och problem. Jag vet inte hur stora andra hällar är men jag kan tycka att det blir lite ojämn/sämre värme i ytterkanterna. Däremot så har jag börjat använda den boostade plattan vid stekning då blir resultatet bättre.

Det kan nog också bero på stekjärnet vi lämnade in vårt anders petter på garanti för teflonet släppte det nya järnet har bättre värme spridning kanske en större järnplatta i botten.

Så ska man skylla på järnet eller spisen??!!??

Hur som helst välj intet annat än induktion det är löjligt bra

Fredrik
 
Enligt de själva är de ju den 3e största på vitvaror i Euuropa så lite borde de nog ha testat grejerna. Kolla på utländska forum och se vad folk tycket om deras saker.
 
Har ett problem med induktions-hällen, fläkten går hela tiden, nån som haft något liknande, garantin har precis gått ut..:(
Den funkar kanon ändå, bara att fläkten inte stänger av sig efter man använt plattorna klart..
 
Min erfarenhet gällande Ariston gäller tvättmaskiner (med inbyggd tork).
Vi har haft två, den första utbytt på grund av extremt långa väntetider för servicematerial då de tydligen inte har/hade någon serviceorganisation i Sverige. Den andra brann upp två månader efter utgången garantitid.
 
Är inte Ariston ett lågbudgetmärke från en egentligen större mer känd tillverkare? Komponenter med sämre toleranser etc?
Jag har bara hört dåliga recensioner om Ariston, skilde det nån tusing eller två uppåt för ett kändare märke skulle jag inte tveka just ifall, säger ifall det börjar krångla.
Kanske har de inte lika bra reservdelslager etc. Visst det går bra under garantitiden men sen?
 
Göran.W
Som reperatör av vitvaror skulle jag bestämt avråda från att köpa Ariston.
 
Har en äldre Ariston tvättmaskin. Är långsam men tvättar rent...
Inga övriga problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.