Vad bör ett normalt pris vara för att bredspackla och slipa 2x 20kvm stora rum, 2 dörröppningar och ett fönster i varje. Rektangulära med jämn och fin yta med endast tapetskarver som ända ojämnhet. 1 lager tapet direkt på betong.
En mindre hall på ca 3kvm med 4st dörrar så det är ju knappt någon väggyta.
Golven är redan täckta.


Pris för jobbet inkl material ______kr
 
Detta är väldigt svårt att svara på, eftersom det inte finns någon generell åtgång per kvadrat för spackel, utan sådant här är fall till fall. Beror mycket på hur tjocka skikt du lägger. Men om du säger att du ska bredspackla 20 kvadratmeter stora rum, är det väggytan eller golvytan? Jag hade köpt en 10 liters mediumspackel till att börja med. Ligger på 250 spänn.
 
Carolinerullgardin skrev:
Detta är väldigt svårt att svara på, eftersom det inte finns någon generell åtgång per kvadrat för spackel, utan sådant här är fall till fall. Beror mycket på hur tjocka skikt du lägger. Men om du säger att du ska bredspackla 20 kvadratmeter stora rum, är det väggytan eller golvytan? Jag hade köpt en 10 liters mediumspackel till att börja med. Ligger på 250 spänn.
Golvyta pratar jag om. Väggyta har jag inte räknat fram men 130kvm kanske inte är helt galet?
Det är ju spikraka släta fina betongväggar med ett lager tapet. Bara tapetskarverna som sticker ut så att säga.Bredspacklingen borde därför vara väldigt minimal.
 
Okej, golvytan är ju helt ointressant men om man tar och räknar ut det så blir det alltså..humm...62 kvadratmeter om du har 2,40 i takhöjd. Skär bort skarvarna med tapetkniv och spackla med finspackel om det är ett tunt lager. Tror ändå att en 10 liters hink går åt :)
 
Varför bredspackla om väggarna är släta och fina??? Det räcker väl med en skarvspackling...
 
För det första så är det bra om du skriver vad som skall göras Målas,Vävas,Tapetseras,?

Ska du hänga tapet så räcker det med en skarvspackling ska du måla så spacka upp skarven sen så kan du skrapspackla(lätt brespackling)

Ska du väva så kan du göra om samma sak som ovan

En firma tar ungefär 350-380 kr + moms ska du ta det svart så är det halva priset som gäller
 
  • Gilla
Elisabethhonu
  • Laddar…
Elion skrev:
För det första så är det bra om du skriver vad som skall göras Målas,Vävas,Tapetseras,?

Ska du hänga tapet så räcker det med en skarvspackling ska du måla så spacka upp skarven sen så kan du skrapspackla(lätt brespackling)

Ska du väva så kan du göra om samma sak som ovan

En firma tar ungefär 350-380 kr + moms ska du ta det svart så är det halva priset som gäller
Tack.
Det ska rollas vitt men det gör jag själv.

Min kompis som är målare sa bredspackling av rubbet. Han är väldigt noggrann.
Fick ta på en målare som kunde göra jobbet nu direkt, 6papp inkl material för spackling och slip. De börjar i dag så då är det klart till helgen för mig att börja måla.

Borde gjort det själv men har tyvärr inte tiden just nu.
 
Elisabethhonu
E Elion skrev:
För det första så är det bra om du skriver vad som skall göras Målas,Vävas,Tapetseras,?

Ska du hänga tapet så räcker det med en skarvspackling ska du måla så spacka upp skarven sen så kan du skrapspackla(lätt brespackling)

Ska du väva så kan du göra om samma sak som ovan

En firma tar ungefär 350-380 kr + moms ska du ta det svart så är det halva priset som gäller
utan material ,?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.