Hej!

Jag har varit inne i ett KVADRATEN från Eksjöhus i Värnesborg tidigare i år. Det var med inredd övervåning. Huset är väldigt trevligt innuti. (de hade gjort vardagsrummet större ca 45 kvm och därmed tagit bort ett sovrum) Huset är ju ganska vanligt utanpå, men med lite läckra markiser, amaturer, ev puts kan det ju bli riktigt läckert!

Vi funderar just nu mycket på vilket hus vi skall välja. Vi har varit hos en rad leverantörer och har en del favoriter. Blad Sandhamn från Eksjöhus och ett arkitektritat hus (för oss och vår tomt) hos ett Göteborgsföretag.

Det man nu sitter och filar på är vad man får för pengarna och hur mycket man har råd att bygga för. Tex. tror jag att det är mycket högre standard hos "vårt" Göteborgs hus företag vad gäller väggar osv (och priset skiljer sig inte så extremt mycket från ex Sandhem, då detta hus är ca 20 kvm större. (man får i stort sätt välja fritt inredning och man får fulla avdrag från husföretaget om man tar ett annat varumärke på innvändigt material eller uppgradera sig, vilket är mycket positivt. Bla kan man välja mellan tre olika köksleverantörer. Tillval på rostfritt kostar bara ca 6000.- medan Eksjöhus tar 46 000.- i tillval. Dock har detta husföretag "bara" raka furulister som standard runt fönster, dörrar osv samt att alla fönster levereras omålade =furu vilket betyder väldigt mycket "plilli" målande).

Det jag tänkter på är att tex. om vi skulle välja KVADRATEN eller LYCKAN från Ekjöhus (som känns bäst kvalitetsmässigt av alla "budget-hus") med garage (eftersom det ingår i de andra husen vi har kalkyler på), så har man gott råd med ex. vackert Ekkök, granitskivor, rostfritt/aluminium vitvaror, massor av infällda spotlights, bubbelbad och läckra inredda badrum, amatur utvändigt, snygg uteplats, ev puts osv. Tar vi något av de andra husen kanske vi inte har råd med det, då det är ganska mycket dyrare. Dessutom är ex KVADRATEN 187 kvm, mot ex Sandhem 133 och vårt arkitektritade hus 150 kvm (plus garage på båda). Det känns att man får mer värde för pengarna. Ok, vi får ej ryggås tak förutom på Lyckan då man kan välja till detta, men snygga infällda spotlights är riktigt snyggt.

Jag tänker också på att jag hellre tar dessa extra "lyxigare tillval" än struntar i spotlights o kök, bad och vardagsrum ex.

Hur resonerar ni?
OCH har någon fått pris på KVADRATEN med inredd överväning?? (Vilka tillval är inräknade osv., ex garage))

Tacksam för råd, tips, priser och funderingar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.