Hej!

Vi har precis köpt hus och vi har planer på att renovera endel själva. Har försökt att hitta någon praktisk renoveringskurs men tyvärr utan resultat. Någon som har något tips på praktiska kurser?
 
L Linnea_T skrev:
Hej!

Vi har precis köpt hus och vi har planer på att renovera endel själva. Har försökt att hitta någon praktisk renoveringskurs men tyvärr utan resultat. Någon som har något tips på praktiska kurser?
Det finns nog inga kurser om du inte tänker på kurser i byggnadsvård, typ timring osv. Annars är det väl bara att börja med något enkelt, inte ta på sig för stora arbeten, se till att hela tiden ha ett fungerande hus och lära sig av sina misstag under arbetet :)
 
  • Gilla
Linnea_T
  • Laddar…
Det har länge varit en företagside jag haft. Tror att det finns ett uppdämt behov av kurser för den ohändige i saker som grundläggande el, vvs, snickerier mm. Har dock inte lyckats ringa in tillräckligt många lämpliga lärare, dvs erfarna yrkesmän med pedagogisk förmåga och intresse
 
  • Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Pappa prenumererade länge på gör det själv, nu var det länge sedan jag bläddrade i dem, men där kanske finns nåt matnyttigt?

Annars är väl Google din vän, du kommer nästan garanterat hitta en tråd på byggahus som matchar din fråga.
 
  • Gilla
Linnea_T
  • Laddar…
S Skandiamannen skrev:
Det har länge varit en företagside jag haft. Tror att det finns ett uppdämt behov av kurser för den ohändige i saker som grundläggande el, vvs, snickerier mm. Har dock inte lyckats ringa in tillräckligt många lämpliga lärare, dvs erfarna yrkesmän med pedagogisk förmåga och intresse
S Skandiamannen skrev:
Det har länge varit en företagside jag haft. Tror att det finns ett uppdämt behov av kurser för den ohändige i saker som grundläggande el, vvs, snickerier mm. Har dock inte lyckats ringa in tillräckligt många lämpliga lärare, dvs erfarna yrkesmän med pedagogisk förmåga och intresse
Förstår, tror det skulle funka jag med! Hoppas det blir verklighet en dag
 
L Linnea_T skrev:
Hej!

Vi har precis köpt hus och vi har planer på att renovera endel själva. Har försökt att hitta någon praktisk renoveringskurs men tyvärr utan resultat. Någon som har något tips på praktiska kurser?
Var i landet vill du gå kurser?
 
Stockholmsområdet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.