Som ses på bilden nedan är det en "svacka" eller dike om man vill. Denna svacka ställer till problem för mig när jag skall klippa gräsmattan.
Jag har en ide´ om att fylla denna svacka för att få en bättre lutning upp mot vägen

Vad tror Ni?
Det går inget rör under nedfarten till tomten.

040821-001.jpg

 
Jag tror att vägverket eller kommunen (beroende på vem som 'äger' vägen) vill ha ett finger med i dina planer. Jag tror mig minnas att det kallas 'vägområde' som ligger 1 meter utanför vägytan och det är deras ansvar - även om du formellt äger tomten. Någon som svarar annorlunda?
 
Kan mycke väl vara den delen som man inte ska röra för mycke i . Tänk oxå på att fyller du ut så att det inte blir någon svacka så står huset som är med på bilden bra mycke riskablare att få en bil/lastbil in i väggen. :-/
 
Slänten hade jag tänkt att ha kvar det är den lilla nedbuktningen som syns i den röda ringen som jag vill fylla så att blir i nivå med syrenen som syns på bilden.

Känns mest som den finns där för att samla vatten... nedbuktingen alltså.
 
Jo det är jag med på men just svackan gör att en bil/lastbil tappar mycke fart innan den sitter i huset. Jag skulle ringa komun/vägverk vem det nu är som är väghållare och kolla om detta "dike" gör någon nytta eller om det är OK att göra så som du vill. Men som sagt tänk på risken.
 
Det kan väl vara bra om vattnet stannar där istället för att rinna längre in på tomten - fyll isåfall bara upp så att det blir enklare att klippa men lämna lite för att stoppa vårsmältan.En tanke bara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.