Har precis gjort klart med tomt, och jagar nu hus för glatta livet, är det någon som har uppgifter om Kungshus pris olika modeller mm vore jag tacksam.

;D "nybyggare"
 
Hej.

Jag kan skicka dig senare ikväll priser för byggsats för Sotenäs och Mordala om du är intresserad.

/Galina
 
Hej igen.

Morlanda byggsats kostar ungefär 960 tkr.
Sotenäs - 930tkr.

Vi ska bygga Sotenäs, men som vanligt tvåplanshus.
 
Kul! :D
Vi ska också bygga Sotenäs.Kommer ni att göra några tillval och i så fall till vilka priser?
vad hamnar slupriset på excl. tomt?
Intressant höra....
Och var bygger ni? Vi ska bygga i Stockholmstrakten...
 
Hej.

Vi ska bygga i Skälby. Nu väntar vi på bygglovsritningarna som skulle ha kommit i fredags. Men , men. Hoppas vi får de på måndag.

Som tillval har vi valt "invädigt kusthuspaket" som kostar 22000 och där ingår Classik trappa och köksluckor Meny i valfri färg up till taket. Sedan finns det utvändigt kusthuspaket som kostar ung.40000 tror jag, men den valde vi inte. Hela priset för huset hamnade på 1,044 t kr. Där ingår träväggar i sutterängplan för att vi kommer att bygga Sotenäs som ett tvåvåningshus. Det betyder att betongkällarväggar faller bort och ersätts med vanliga väggar som ska kläs i trä. I den summan ingår också parket och klinkers för golvet för nedrevåningen, för att det ingår inte alls i standard byggsatsen. Vi har ändrat lite på planlösningen och får då flera skåp i köket . Det kommer att kosta oss extra, men vi vet forfarande inte hur mycket för att vi ska träffa en Ballingslöv säljare nästa fredag. Vitvarorna blir inte de som ingår i byggsatsen. Det har vi redan bestämt oss för. De som ingår är av energiklass B. Man får välja vitvaror från Bosch eller Husqvarna och betala prisskillnaden. Alla vitvaror som ingår i standardhus kostar 30000.
Om ni bestämmer er att flytta trappan eller bara vända den så får ni räkna till 15000 . Däremot kostar det inget att spegelvända den. Jag tror att det kostar 15000 extra för att få trappan vitmålad med steg och handräcken i ek.

Det är allt jag vet. Vi hoppas få huset klart i september, men augusti skulle vara bättre för oss . Oj glömde vatenburen golvvärme på båda våningar. I standardpris ingår golvvärme bara för nedreplanen.

/Galina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.