Som så många andra föll vi för Kungsholm på Husexpo (sthlm). Kungshus har inte funnits med i diskussionen överhuvudtaget tidigare så man förstår hur otroligt mycket det betyder att komma in i ett hus och känna känslan. Tyvärr är det ju inte helt lätt att kunna jämföra olika hus utifrån planlösning och skisser, och företag med liknande hus som KarlsonHus verkar ju inte ha några visningshus alls och Sjödalshus visningshus ser inte så roligt ut på visningen på nätet. Är det någon här som vet vad jag menar med Kungsholm och kanske har kompisar som byggt hus med samma känsla från andra företag? Så att man har mer att jämföra med.
 
Vi var intresserade av att bygga ett Kungsholm men när vi var på Husexpo så var det obemannat så vi lämnade namn och telefonnummer i deras låda så de skulle höra av sig.

Trots att vi efter det kontaktade dem flera gånger så hörde de aldrig av sig tillbaks.
Av detta drog vi slutsatsen att det var bäst att stryka Kungshus från vår lista med möjliga leverantörer av vårt hus.

Ty, om en hussäljare inte ens bemödar sig med att kontakta potentiella köpare, hur blir det då inte när kontrakten väl är skrivna och man vill komma i kontakt med säljaren?

Mycket dåligt Kungshus!
 
Jag kan faktiskt ha förståelse för att man får ligga på dem lite vid första kontakten eftersom de just framstår som bästa alternativet när man varit på husexpo. Vad valde ni för hus i stället?
 
Huset tyckte vi var ett av de bättre, men med tanke på deras ignorans så var de absolut inte tänkbara som leverantör åt oss utan sorterades bort.

Vi valde slutligen VillaVarm istället, där bemötandet från första samtal till det sista varit oerhört bra!
Vi har varit i kontakt med ett 20-tal husföretag innan vi bestämde oss för VillaVarm.
Det absolut bästa bemötandet och den kunnigaste och ärligaste säljaren vi varit i kontakt med är absolut VDn på VillaVarm, Håkan Björkman. (Nej, jag är INTE sponsad av honom). :)
www.villavarm.se
 
Tack för tipset!

Jag letade lite själv och det ser ut som om Objekt 1064 hos Sköna Hus också är väldigt likt. http://www.skonahus.se/
 
Hej!

Vi gillade oxå känslan man fick inne i Kungshus visningsvilla på Expo. Tyvärr fick vi dålig respons av säljarna (kändes som de inte ville sälja?) Valde att bygga med Allmogehus, men jag tror att du kan få samma känsla som i Kungtshus av flera leverantörer. Se på vår hemsidan om vilka leverantörer vi valde mellan.

http://www.snackhuset.se

Lycka till!

// Snäckan
 
Vi föll också för visningshuset på husexpo, och bygger nu ett kunghus dock inte ett Kungsholm. Känner inte igen mig i din beskrivning, våra kontakter med säljaren har varit helt OK. Helt klart bättre än de andra hustillverkare vi hade kontakt med innan vi bestämde oss och långt från de skräckexempel man kan läsa om här.
 
Jag får liera mig med er alla missnöjda.
Vi var också intresserade av Kugshus efter ett besök på husexpo. Vi fick till slut komma dit på ett möte och säljaren lovade att återkomma med en offert.........tror ni vi fick någon offert..........??? Nej just det, kungshus ströks från listan med andra ord. Vi valde istället sjödalshus och är jättenöjda med dom!! Vårat hus påminner mycket om kungsholm fast vi har lagt till ytterligare en våning.
 
Den 15 april i år blev jag uppringd av någon som hette Klas. På något sätt hade han fått vårt telefonnummer (kanske vid katalogbeställning eller besök på Expo?), och jag misstänker att han var en student som jobbar extra och "skannade" marknaden åt Kungshus och Ekeforshus. När jag sa att vi innan sommaren skulle bestämma oss för husleverantör hörde jag hur den något trötta rösten väcktes till liv (kanske hade han ringt ett tiotal samtal, och ingen var intresserad förrän han ringde oss...?) och sa att någon från dessa två husföretag skulle kontakta mig inom kort.

Exakt en månad senare ringde Ekeforshus upp. Däremot har ingen från Kungshus fortfarande efter 5 månader kontaktat mig. Så om ovanstående inlägg visar att missade potentiella försäljningar är en engångsföreteelse vet jag inte...

PS. Jag kontaktade själv Kungshus. Jag fick då beskedet att ni helst ville bygga egna kataloghus, men var intresserade av att se våra ritningar. Jag skickade över ritningarna till er, men inte heller denna gång hörde någon av sig....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.