Nu är det dags att måla om huset och vi (läs: sambon) har bestämt att vi ska byta färg på fasaden. Huset är 1½ plans, bottenvåning i mexitegel och gavlar/garage i trä i en sexig brun färg. Planen var någon ljusgrå färg till fasaden och sedan vita fönster/vindskivor etc.

Är det någon som har gjort något liknande och har lite bilder? Har så svårt att föreställa mig det färdiga resultatet. Tänker även på att all plåt vid tag, ränndalar osv. är svart, takteglet är brunsvart. Vet inte om det kommer bli snyggt med den grå-vita kombinationen.
 
Oooh intressant. Vi går i samma tankar fast det lutar mer åt att måla vitt. Frågan är bara vilken vit... *bevakar*
 
Kul att det är fler som ha samma problem som vi.

Vi har ett mexitegel hus med det super sexiga färgen gul. '
Provmålade i går med Demidekk´s Froströk och Skodde. Vi har där med svårt å bestämma vilken färg som skall vara på vilken del på trät.

Vi får se vad som händer i dag, nu när solen stålar ute, Hur färgen upplevs.
 
Jag kommer måla mitt mexitegel med S0502-Y, är trött på den dassiga gråa färgen med massa färgspill och fläckar från de tidigare ägarna. Trä och grund kommer målas i S7502-Y. Blir riktigt snyggt! Nuvarande kulör på mexitegel är omålad grå/vit och allt trä är svart med en grund som är gråblå.
 
Vi har samma mexitegel med träfasad upptill.
Målade träfasaden med Alcros nyans Åskmoln & detaljerna(fönster,räcken mm) med nyansen Järn.
Grunden blev också mörkare grå. Jag är nöjd med den färgsättningen,passar bra till mexiteglet.
Vitt är också snyggt!
 
Målar ni tegel är det ju inte underhållsfritt längre!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.