Husfasad med fönster där det blåa fönsterblecket grundmålats vitt, intill en grå trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Håller på och grundar blecket. Färg på foder och karm/fönster är klar. Vet inte riktigt färg på blecket, alternativ är:
1) Standard vit, samma som hängrännor etc.
2) Bruten vit, samma som fasaden
3) Bruten blå, samma som karm/fönster
4) Någon sorts kombination, så att man målar blecket i blått under fönstret och vitt under fodret.

1) är det jag tänkte först, men ser kanske lite skumt ut?
 
1!!!!!!
 
Vitt givetvis. Blått skulle se skumt ut.
 
Blått hade funkat om fodren varit blåa (som de var för länge sedan), men tyckte det blev för mycket blått så gjorde fodren samma som panelen.

Standardvit alltså, någon däremot?
 
Alternativ 2
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Håller med topmount om alternativ 2, samma som fodret.
 
Har spanat på andra hus för att se hur det är gjort och hur det ser ut. Hittade till slut exempel på alt 3)

Tvåvåningshus med vit puts och mörka fönsterkarmar, entré med trappa och grön staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvåvånings vit putsad byggnad med röda fönsteromfattningar och en lätt öppen huvudentré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M -MH- skrev:
Har spanat på andra hus för att se hur det är gjort och hur det ser ut. Hittade till slut exempel på alt 3)

[bild] [bild]
Fast där har du ju inga foder, så det är inte helt jämförbart.

Jag skulle säga samma som fodret.
Om foder inte finns, samma som övriga plåtarbeten alternativt samma som karm och båge. Lite beroende på hur huset ser ut och varför det inte har foder.

Men jag hade inte målat in fodren i fasaden från början. Hellre ändrat färgsättningen på något annat sätt om det var för mycket av det blå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.