Vi var och kollade på ett hus igår: 80-tal, 2-vån med krypgrund. Denna krypgrund hade:
1) ståhöjd
2) plats för förvaring

Vilket får mig att undra; är det verkligen lämpligt att förvara organiskt material i en krypgrund?? För jag antar att det är vanligare att man förvarar typ kartonger, möbler och dylikt än typ lecablock? Jag har alltid hört och tänkt att man ska hålla grunden fri från sånt som microorganismer kan frossa på.

Till saken hör att huset har vattenburen värme med elpanna, så grunden värms inte upp av något fundament från kontinuellig eldning.

Vad säger ni?
 
Jag skulle nog bygga en avdelning i krypgrunden (tunn betongplatta rakt på underlaget, lätt isolerade väggar osv), stoppa dit ett värmeelement på 100W, och förvara grejorna där. I övriga krypgrunden blir det nog både fuktigt och dammigt.
 
Det jag oxå kan tycka är konstigt att när vi påpekar för mäklaren att det låter som en riskkonstruktion så säger han att alla grunder (kryp, gjuten och källare) är en riskkonstruktion. Jo jo visst, men själva grejen att bygga in för förvaring i krypgrunden känns som en högre risk än en platta på mark t.ex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.