Hej,

Jag ska flytta och tänker då renovera köket. Min nya lägenhet har någon form av centralventilation, och HSB har sagt att fläkten måste vara en kryddhyllefläkt med trafo. Jag försöker hitta en snygg fläkt, men allt jag hittar är vita fläktkåpor som ser ut att höra hemma i ett annat årtionde. Jag önskar något så diskret som möjligt i rostfritt. Någon som har tips?

Tack på förhand.

Jon
 
electroluxaren skrev:
trafon är till för extern motor
har du det?

denna är diskret och kan användas
[länk]
Tack!
Jag antar det, HSB har sagt att den enda fläkten man kan använda är med trafo. Den såg bra ut men lite dyr.
 
A
J jonericsson skrev:
Tack!
Jag antar det, HSB har sagt att den enda fläkten man kan använda är med trafo. Den såg bra ut men lite dyr.
det finns ju de lägenheter som har egna pipor men ofta är dessa gemensamma. därför frågan om du har en egen fläktmotor.
vad har du för modell idag?
 
electroluxaren skrev:
det finns ju de lägenheter som har egna pipor men ofta är dessa gemensamma. därför frågan om du har en egen fläktmotor.
vad har du för modell idag?
Jag bor ju inte där nu, så jag kan inte vara helt säker. Men av de bilder jag har ser det ut att vara en sådan: https://www.elon.se/vitvaror/koksfl...skapor/franke-f240-16-alliance-60#description

Jag vet att det är en ovanlig lösning för lägenhet, men jag tror inte jag har fått felaktig information från HSB. De poängterade att det var väldigt viktigt att det inte blev fel fläktmodell då det påverkade ventilationen i badrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.