På vår tomt har det stått en gammal förfallen sommarstuga. För något år sedan kom några småkillar och krossade alla fönstren, och nu ligger det krossat glas lite var stans. Har försökt kratta upp det men det går inge vidare, det fastnar i gräs och växtlighet och vill inte komma upp. Har någon ett förslag?
 
Ordentliga skyddshandskar på de egna två krattorna, plocka och åter plocka, tråkigt och tidsödande :p men effektivt dessvärre.......

//Christina.

PS: Om det rör sig om ett begränsat område som glaskrosset ligger på och ffa om det är väldigt smått dvs. nästan "osynligt" vasst flis så kanske det är bättre att gräva/skala av ytan och köra bort jord och gräs och sen lägga på nytt och så om gräsmattan, för det där pyttelilla fliset är nästan omöjligt, det som funkar bäst är att sticka sig på det för det enda det verkar fastna bra i är fingrar och fötter :p ;)/DS.
 
När några ligister sprängde en tomback på en gräsmatta här i närheten fanns det ett åkeri som hade en gigantisk "dammsugare" på en lastbil. De dammsög hela gräsmattan och sen var det bara att släppa ut bafotabarnen igen. Gissar att man ringer runt till några av de stora entreprenadåkerierna (typ SÅAB) tills någon vet någon som vet någon....
 
Gud vad fiffigt, det hade jag aldrig hört talas om tidigare men kan ju vara bra att veta inför framtiden :D

//Christina.
 
Torrsug alltså.

Det letade vi efter när vi behövde suga ur gammal isolering (torv) i vårt hus. Det kostar rackarns mycket att anlita dem men det är kanske värt det...Vi fick pris på ca 10.000 för att suga ur 3 kubik isolering. Jag antar att timpriset på bilen + gubbe gör att det blir dyrt.
 
En kompis berättade att han kände någon som körde en sån där slambil och som vid sidan av jobbet använde den för att gräva brunnar. Han staplade brunnsringarna på varandra och sög upp jorden och sanden innanför och vips vad det där en brunn :surprised:

Jag vet inte hur djupt han kunde gå med den men det var en lastbilsmotor som drev sugen så den klarar säkert ett antal meter men det förutsätter nog att jorden inte är allt för kompakt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.