Hej,

Har satt panel med pärlspont 160 cm hög och skall avsluta med en list. Undrar om det finns "urfrästa" lister som passar pärlsponten (den är väl ca 12 mm tjock) eftersom jag vill slippa en glipa mellan väggen och listen.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Mvh Kilroy
 
Ja det är klart! Det vore en dålig brädgård som säljer panel men ingen bröstlist
 
Tror att du missförstår mig, jag är fullt medveten om att det går att få tag i diverse lister på en brädgård. I detta fall är jag inte ute efter en ordinär list med slät baksida utan det skall vara en urfräsning där panelen möter listen. Det skall alltså överlappa listen samt sluta tätt mot väggen.

Något i denna stil, men 12 mm och inte 21 mm
http://www.byggmax.se/images/product/08521043.gif
 
Vad jag förstår så är det precis en sån list jag menar, en bröstlist. Bifogar en MKT enkel skiss. Är vi på samma linje?
 
  • list.jpg
Japp, och du menar att det finns på brädgården? Jag har fått för mig att de är svårt att hitta. Kanske jag som varit på "fel" ställen och tittat.
 
Det menar jag :) Åtminstone finns det på dom seriösa (bla Optimera) här i stan, vet ej hur det är med lågpriskejdorna, typ Jem&Fix, Cheapy.

Lycka till!
 
Byggmax t:ex har nedanstående två att välja på och hos en "seriös" finns många varianter!

08521043.gif

08521045.gif

/Ingenjören

EDIT: Såg att du redan ratat den översta men den passar utmärkt till 12mm pärlspont, har det själv i vårt kök!
 
Perfekt, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.