Något som klistrat på något slags krockkuddar/krockskydd på sin Gardena eller annan robot?

Tänkte dels för att minska repor mm, dels om man sätter krockkuddar lågt så kanske även barriärer under 15 cm fungerar som avgränsning.


Jag har initialt inte gjort öar runt alla delar utan tänker låt roboten krocka och när kartan (Gardena Lona) är klar tänker jag sätt nogozoner
 
Jag har provat att klippa upp en grov oljeslang och sätta på frontbumpern, resultatet var tyvärr att den nosar i gräsmattan vid minsta gupp och kör "tungt".
 
  • Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
Absolut inte.

Låter roboten bröta in i buskage och träd som jag inte slingat in. Har bland annat ett stort syrénbuskage den kan försvinna in i stundtals.

Den visar ingen skada som helst pga detta efter 4000 driftstimmar förutom kanske lite repigt skal. Men vad gör det? Nytt går att köpa om jag vill det, eller så polerar jag upp det befintliga.
 
  • Gilla
JanneSjo och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Jag har provat att klippa upp en grov oljeslang och sätta på frontbumpern, resultatet var tyvärr att den nosar i gräsmattan vid minsta gupp och kör "tungt".
Ok kanske ta testa så fast med rörisolering det är ju lättare.
 
Det har jag också provat, problemet är att isoleringen tar i gräsmattan när den kör normalt framåt om man har minsta höjdskillnad i mattan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.