Ni som beställt och monterat Krispol portar, är ni nöjda ?

Skulle ni utan tvekan beställa igen och spara tusenlappar jämfört med Crawford eller hörmann ?

Lite vilseledande när man söker efter Krispol här på forumet, det finns en som har sitt nickname som Krispol och kastar en del skit på Handelskompani i jönköping. Dock hänvisar han till krispol.se som pekar på handelskompani´s hemsida. Väldigt mysko.

Jag står i valet och kvalet, men det hela känns rätt oseriöst om man inte ens kan hålla en sjysst hemsida med en riktigt toppdomän ex krispol.se. Men skillnaden för mig på en 5meters port är 10.000 jämfört med hörmann el crawford så det är mycket pengar att spara. Men inte om det är skit eller om det är svårt med support om det är fel eller garanti osv.

Åsikter och erfarenheter mottages med glädje.
 
Hänger på tråden - exakt samma frågeställning har jag med. Har fått ett pris på en "upp och ner" från Garageportexperten, men det ligger 7-8000:- över vad en Krispol skulle kosta.

Men jag blir lite fundersam på Handelskompaniets sida. Det verkar vara just lite "diversehandel" av billiga men synbart (skenbart ?) likvärdiga produkter från öst. Dessutom blir jag ytterligare fundersam när monteringsanvisningarna enbart är på främmande språk, och de nedladdningsbara broshyrerna om Krispol-portarna på Handelskompaniets typiskt svenska sajt enbart (!) är på polska.

De annonserar ju rätt friskt på Blocket, så någon måste väl ha köpt dem ?
 
jag fick byta ut en nyinsatt krispolport i våras, den var ny sa dom....
men dom beställde en Raynor av oss som jag satte in.

Numera är dom nöjda.:)
 
  • Gilla
Stekeby
  • Laddar…
köpte min port hos alldoor i järfälla....bra kundservice....en tysk port med öppnare..ALLDOOR PORTAR
 
kerran skrev:
köpte min port hos alldoor i järfälla....bra kundservice....en tysk port med öppnare..ALLDOOR PORTAR
Jo, det finns säkert många bra leverantörer och andra fabrikat.
Men trådskaparen (liksom jag själv) efterlyser erfarenhet av just Krispol-portar och deras representant, Handelskompaniet.
 
jopp,sorry..........
 
Sant Ingper,

Dock inte fel med andra åsikter om andra leverantörer om dom håller samma prisklass som Krispol. Handelskompani verkar ju rätt halvmysko, får en lustig känsla av dom i magen iaf.

Men bra med andra tips som är värt att kolla upp och vad dom kostar.
 
Jag tyckte nog också själv att mitt svar blev lite "avsnoppande". Det var inte avsikten alls.

Nu snor jag tråden kanske lite från trådskaparen, men i mitt fall har jag redan en bra kontakt med två leverantörer. Fast även om leverantören i sig är bra så kostar deras portar 40-50% mer än en till synes motsvarande Krispol-port.

Är den och leverantören verkligen "motsvarande" borde det vara ett fynd...
 
  • Gilla
Stekeby
  • Laddar…
Jag har köpt två portar från Krispol, och utan att monterat upp dom ännu kan jag säga att det ser ganska rejält ut allting.
Däremot kan ju sägas att instruktionerna på engelska är under all kritik. Det är kopierade papper hophäftade med fullständigt otydbara bilder till, så jag tror att det blir en noggrann sortering av detaljerna, åka till grannen och kolla på hans Hörmannport -som borde ha en åteminstånde snarlik konstruktion- och gissa resten...
Om jag får tid att påbörja monteringen innan jag åker på jobb den 9/8 ska jag försöka dokumentera så mycket som möjligt och lägga ut om intresse finns, annars blir det montering när jag kommer hem.
 
Jag kan väl säga att efter lite efterforskning så kommer jag satsa på Teckentrup port som Alldoor säljer. Det verkar vara mycket bra kvalité och dom verkar mycket seriösa. Priset är jämförbart med Krispol.

Jag måste säga att även om Krispol portarna kanske håller OK kvalité så är organisationen urusel. Det känns i mina öron väldigt riskabelt med support eller om något strular. Handelskompani känns aningen oseriöst .. får bara den känslan. Och med kopierade papper med obegripliga monteringsanvisningar säger ju en hel del.

Nej jag fick ett oerhört seriöst intryck av Teckentrup och även Condoor, 2 firmor som rekommenderades här, tackar för det.
 
Ja, jag montearde upp själva portarna idag för att slippa oönskat besök då jag fåker på jobb ett par veckor. Visserligen finns det nästan inget att stjäla förutom lite hyvlat virke och en massa sopor/spill inne i garaget f.n men ändå.

Vad gäller beskrivningarna var dom värre än mitt första intryck-det var inte ens till portarna jag köpt. Det kvittade ju iofs då det inte gick att tyda bilderna och bara delar av den engelska texten....

Men OK, det mesta rä faktiskt ganska självklart om man har tittat på liknande portar-det största problemet torde vara hur mycket förspänningarna på fjädrarna ska vara, men det problemet tar jag när jag kommer hem om ett par veckor.... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.