hejsan.
håller på o fixa i ordning i ett rum i källaren som jag har tänkt göra ett gym av d^_^b
såg att golvet va bra skabbit då jag fått undan all bråte så jag tänkte att jag skulle ta o flytspackla de så de blir finare...

det är betång golv o väggar så de ska i stort sett bara va att prima o hälla ut spacklet men som det ser ut så har de vart flytspackel me limmade linolium bitar orginal på golvet... dom är borta men de finns lite limrester kvar... måste dom bort för att man ska kunna flytspackala eller räcker de me att dra över me kvast o få bort de mesta o sen prima o flytspackla eller kommer de gå åt fanders ??
 
Jag skulle inte chansa utan att hyra en betongslip eller köpa en slip till vinkelslipen, jag hittade en sån på Bauhaus för 80 kr tror jag men det beror ju på hur stort rummet är om man klarar av det men den, annars för att få bort limresterna så går det kanske med stålborste för borrmaskin eller vinkelslip. Använd halv eller helmask för det dammar satan.
 
ja själva området som har lite lim på sig är inte stort.. kan de va en halv kvadratmeter kanske så de borde inte va allt för jobbigt att gå över me rondellen
 
Nej då är det inget att chansa på, lite jobbigare om det var 30 kvm.
 
ja då behövs de lite värre grejer... hela rummet är på nästan 7 kvadrat så de e inte så stort... kollade lite mer igår o det ligger ett tunt lager flytspackel där limmet e så jag satte i ett koben o bröt till så nu e hela kakan me limm borta :) tog 20 sec typ hehe
 
var det flytspacklat där sedan tidigare? kolla så det sitter, har vart med om att dom inte har primat och varit tvungen att bryta bort det gammla flytet.
 
el_ias skrev:
var det flytspacklat där sedan tidigare? kolla så det sitter, har vart med om att dom inte har primat och varit tvungen att bryta bort det gammla flytet.
tror de varit flytspacklat tidigare men väldigt tunt i så fall. kanske 2-3 mm och de sitter si så där
typ 97% av golvet är redan ren betong då förra ägarna till huset hade börjat me rummet o skulle snygga till de så de är typ i ett hörn på en kvadrat som de är gamla linoliumplattor o flytspackel kvar men som sagt de sitter inte så bra så jag har suttit me en spackal o hammare o knackat bort i stort sett allt redan så när de ska flytspacklas så kommer de gamla att vara borta...
 
men då är det bara att prima köra på:) lycka till
 
jepp.. de ska inhandlas i veckan... har ju beställt grejerna till gymmet som ska vara där så man får ju lov att jobba på så man kan börja träna
 
föresten. nån som vet hur många liter de blir av en 25kg säck flytspackel... tänkte köpa på mig några hinkar så far får blanda då jag häller o krattar
 
Lagom till en vanlig murarhink vad de nu är, 15 el 20 Liter, 20 tror jag.
 
okey jag har en på 17l så de borde funka.. tar o köper på mig ett par till då jag endå ska in o handla primer o spackel i morn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.