Ska bygga 2 st plank på 3m som har en sektion om 1m som är 180 hög, sedan sluttar det ner mot ~140, alternativt kanske det blir ner mot 120. Dessa två ska sammanbindas av ett staket på dryga meter.

Vi tänkte från början köpa 70-plintar till planken och stolpspjut till staketet, 3 plintar på 3m plank. Men sedan hörde vi av ena grannen att det var svårgrävt. Så då fegade vi ur och köpte 50-plint. Sedan hörde vi av en annan granne att det var "omöjligt" att gräva ;) Nu har vi iaf provgrävt ett hål och vi kom 40cm innan vi slog i något som känns som en stenplatta (nästan). Konstiga är att den är delvis gul.. jaja.

I vilket fall så oroar jag mig nu för att plintarna inte är tillräckliga, vissa tycker att 70 inte räcker för plank på 180 cm höjd. Tjäle oroar jag min mindre för, om vi kapar reglerna vid varje plint så borde några cms förskjutning inte ha sönder ngt, dessutom har vi justerbara stopskor så vi kan med lite tur justera bort om det blir skevt. Jag tror att detta plank är ganska vindskyddad, det ska byggas bredvid ett 3-våningshus, och huset är U-format. Vi bygger "i" u-et. Som sagt, storlek på plint? Jag vill helst inte gjuta, tycker det verkar väldigt jobbigt att få skorna rätt vid första försöket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.