Finns det krav på det skall finnas golvbrunn i tvättstugan? Har tvättmaskin med överfyllnadsskydd så jag ser ingen egentlig anledning att ha golvbrunn. Anledningen är att jag vill slippa bila upp golvet mer än nödvändigt för en kommande renovering.
 
Tror inte det är ett krav nej.. Men det är fan bra..

Frågan är om det räknas som ett våtrum eller ej..

kasnke ditt försäkringsbolag kan svara på den frågan?
 
Jag håller på att leta lägenhet för dottern ... inte ovanligt att de gamla renoverade sekelskifteslägenheterna i centrala Malmö har tvättmaskin i köket. Och där finns det verkligen inte någon golvbrunn inte. Så svaret är - från mig mkt oproffsigt - nej!

Men visst är golvbrunn väldigt vettigt ...
 
Jag kan inte säga annat än att jag var GLAD över att vi har en golvbrunn i tvättstugan när tvättmaskinen bestämde sig för att lossa på slangen mellan tvättmedelsfacket och trumman. Åtskilliga liter vatten rann ut på golvet innan vi upptäckte det (jag vet inte om överfyllnadsskyddet hade stoppat en sådan sak) och ännu fler liter rann ut under felsökningen ("men var F*N kommer vattnet från??!?!?).

/ama
 
Tack för era svar!

Får nog hyra en bilningsmaskin och lägga in en golvbrunn trots allt. Lika bra att lägga ner arbetet nu än att ångra sig när allt är klart!
 
C
+ att det är bra om golvet har fall mot golvbrunnen. Annars kanske vattnet rinner ut i vardagsrummet iallafall :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.