Vilka krav kan man ställa på en diskmaskin?
Vi har köpt en ASKO diskmaskin för 15000kr. När disken är klar är det fullt med vatten på luckan och droppar på korgarna och även på botten på kopparna.
När jag kontaktar Asko svarar dom att jag ska lucköppningsprogrammet på. Det går inte då den fördärvar det som är ovanför maskinen. Jag har den inbyggd. Bör inte en diskmaskin i den prisklassen torka disken.
Jag har nog använt mig av ca 10 olika diskmaskiner under mina år men aldrig någon som torkar så dåligt.
5 års garanti vad innebär det?
Asko säger att jag ska kontakta affären. Bör inte dom ta ansvar?
Gunilla
 
  • Rostrfritt stål diskbänk med vattendroppar och öppen diskmedelsfack från diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av diskmaskin, grå plåt med vattendroppar och en mynt på framkant.
A
L lillan 43 skrev:
Vilka krav kan man ställa på en diskmaskin?
Vi har köpt en ASKO diskmaskin för 15000kr. När disken är klar är det fullt med vatten på luckan och droppar på korgarna och även på botten på kopparna.
När jag kontaktar Asko svarar dom att jag ska lucköppningsprogrammet på. Det går inte då den fördärvar det som är ovanför maskinen. Jag har den inbyggd. Bör inte en diskmaskin i den prisklassen torka disken.
Jag har nog använt mig av ca 10 olika diskmaskiner under mina år men aldrig någon som torkar så dåligt.
5 års garanti vad innebär det?
Asko säger att jag ska kontakta affären. Bör inte dom ta ansvar?
Gunilla
vilket program använder du? korta program har begränsad torkförmåga
fläkten du ser är den som för ut fuktig luft ur maskinen men då måste sista diskvattnet vara varmt
 
electroluxaren skrev:
vilket program använder du? korta program har begränsad torkförmåga
fläkten du ser är den som för ut fuktig luft ur maskinen men då måste sista diskvattnet vara varmt
Vadå föra ut fuktig luft ur en stängd maskin?
 
A
L lillan 43 skrev:
Vadå föra ut fuktig luft ur en stängd maskin?
ja
 
Om du har en kub som varit väldigt blöt av vatten så måste fukten (vattnet som inte är flytande eller i tillräcklig volym för att rinna/pumpas ut) ta vägen någonstans. Alltså ut ur kuben/diskmaskinen.

Det är väldigt svårt att torka något i en stängd plastpåse med vatten. Vattnet är ju liksom kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.