Jag har ett betonggolv direkt på mark och ska lägga laminatgolv. Rummet ska mest användas som förråd/klädkammare så golvvärme eller liknande behövs inte. Takhöjden är låg och jag vill bygga på så lite som möjligt på höjden.
Rummet är ca 3,5 x 4 m.

Problemet är att golvet lutar kraftigt, 5 cm nivåskillnad från en hörna till diagonalt motstående hörna.

Någon har föreslagit flytspackel.
Vad kan jag annars göra?
Kan det fungera med träreglar som utjämnar nivåskillnaderna och sedan spånskiva ovanpå? Vilka tätskikt behöver jag?
Finns det någon annan lösning, helst billig och enkel?

 
swedspan har en lösning som skulle kunna funka i ditt fall. se efter Giha golvsystem.   www.swedspan.se
 
Jag håller med "någon", flytspackel känns som ett bra alternativ. Träreglar på platta, stor risk att de ruttnar med tanke på fukten. Gör gärna en mall av en regel så blir de betydligt lättare att lägga rätt mängd spackel på rätt plats, hyvla eller såga till en regel i den lutning/vinkel golvet har så golvet blir hyffsat jämt på diagonalen, (ytterst på regeln till hörnet nästa hörn diagonalt sett) sen är de bara spackla så de ryker

Inte speciellt svårt, billigt?.......allt är relativt
 
Kör på flytspackel, det är enklare än du tror.
Att försöka väga upp med reglar är betydligt svårare (jag har testat båda sätt på amatörnivå).
Reglar med spån/gips har även mer benägenhet att avge knarr än flytspackel om du inte får det riktigt 100% .

Sedan är det som stromsborg säger att det är alltid en risk med trä mot platta.
 
Tack för kommentarerna, det får väl bli flytspackel. Jag gillade Giha-golvet också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.