Nybygge på avstyckad tomt med totalt 3 fastigheter. Ligger lägre än de 2 andra fastigheterna i en kraftigt sluttande tomt.

Vi har precis kopplat in VA i kommunens nät via servisen som går under den gemensamma infartsvägen. Husets platta ligger ca 10 m lägre än där servisen går vid infartsvägen.
Det är fall från huset till ett hål längre ner på tomten, och där i hålet sitter nu en Flygt Compit 900. Den är ej driftsatt ännu (saknar pump och styrning). Så "tunnan" är tom.

Idag stod jag med elektrikern i pannrummet som kopplar in ström till bergvärmepannan och vi både två kände av en stark vibration och dov smäll samtidigt. Nog så vi nästan hoppade till. Vi trodde någon sprängde i närheten. Det var alltså ett kraftigt ljud. Det verkar smälla så här periodvis några gånger om dagen antar jag (är ju inte där hela tiden). Det regnade idag.

Är detta något någon här känner till vad det kan vara? Jag kan själv gissa på att det är någon typ av luftbubbla som uppstår i kommunens nät vid gatan som ekar via VA-systemet. Men det var alltså pass kraftigt att plattan till huset, iaf i det rummet, vibrerade så vi gott och väl kände det i fötterna båda två.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.