Vi ska lägga i mer isolering i vårt tak (som vi ska bygga) och det som blivit mycket dyrare är själva takstolen. (Obs plattak...) Vi måste nämligen, enligt konstruktören, gå från vanligt trä till limträbalk. Är det någon som vet var man kan få tag på prisuppgifter på kraftika limträbalkar för bärande konstruktion så jag kan jämföra med den ursprungliga konstruktionen. Ursprungligt mått 27 cm och nu ska vi ha 37 till 57 cm. Eller är det någon som har förslag på någon annan lösning?
 
Om limträet inte ska synas kan du kanske köpa beggat? Jag såg att de hade på Rivners i Länna. Det är ju i och för sej inte omöjligt att det de har där ser rätt bra ut. Eller så kanske det går att fixa.
Det borde ju hjälpa till att hålla i budgeten. Jag vet inte, ett förslag bara...
 
Själv har jag plattak på matsalen och 365mm i isolering 4x3,5m spännvidd jag lade 220x95 på längsledd och sen satte jag 145x95 på tvärsen med cc600 förstärkte med 195x45 i väggkonstruktionen som dom vilar på på varje sida samt skruvade alla i varandra med vinkelbleck. På så sett har jag mini merat glipor i isoleringen på samma sett som i väggarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.