Hej!
Någon som har koll på vad en rimlig tim ersättning är vid gjutning av platta (till ett 60 kvm gargage)?
Gör gjutformen själv, så det är bara själva gjutningen som jag behöver hjälp med.
Vad pyntar ni?
 
Fick just mitt pris:
a) 75:- för arbetet
b) 1800:- för m3 betong K300

För mig som gjort grunden själv (värmegrund) alltså platta på mark: 18 m3 betong
Totalt rasar det mot 50 papp!
/S
 
Missade: 75:-/m2
 
tackar för det
 
Jag gjöt med vibrationsfritt bruk 110m2 + garage 60m2, totalt gick det åt 18m3, tre vändor med betongbilen. Till garaget gick det åt 6m3. Jag vill minnas att totalkostnaden var 23000:- (betong, lossning, milersättning). Så då borde det väl bli 23000/3=8000:- för garaget!
 
Runt 750:-/m3 för k30 betong skulle jag nog säga. Högre K värde är ju bara dumt för en garage plata. Sen kör på flytbetong eller Självkompakterande betong. Men kom ihåg kolla formen är tät, annars kommer du får en platta som är 8-16mm hög :)
 
Hur tjock lager med flybetong skall man lägga då?
Jag har ett gamalt betong golv som är ojämt, Har varit stall och jag vill jämna ut det och har hört att flytbetong eller självkompakterande betong skulle vara super till detta.
Men jag är lite orolig att det spricker om jag inte bilar upp det innan gjutning.
För på något ställe blir gjutningen bara 7-8 mm tjock men det finns en djupare kant på 3-4 cm runt denna, går det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.