Ska idag ha möte med min husrepresentant ( titta på arkitektens ritningar osv )

Nu fick jag höra av en bekant att husföretagen tar betalt ca 500kr / ändring( inget speciellt hus företag ) Själva pratar vi med Eksjöhus
ex, vi har tagit bort trägolv i köket och tar annat kök än det som följer med.Om jag förstått rätt så tar husföretaget för detta 500+500 fast att jag gör alla ändringar vi samma tillfälle, kan detta stämma ?

Då får vi stora extra kostnader, för vi har ändrat hejvilt
Finns det någon som kan ge ett snabbt svar :'(
 
Det kan säkert stämma på något enstaka företag. Har dock aldrig hört talas om det.
 
Vi fick betala en engångssumma på drygt 16 000kr det kallades revideringspoäng. Den kostnaden tog husleverantören för alla våra ändringar, ex vi ändrade i planlösningen, ändrade något fönster. Antagligen för att arkitekten fick rita om våra ritningar, VVS- ritningar, elritningar mm.

 
Tja, betala för ändringar får man väl alltid göra på något sätt. Extrajobbet som det medför finns det ingen som gör gratis. Modulhustillverkarna (som inte tycker om ändringar) tar bra betalt för dem och verkar ha en färdiga ändringsprislistor. Övriga tillverkare som inte skyltar med extrakostnad för ändringar har väl räknat med den kostnaden redan från början eftersom de flesta husköpare verkar vilja göra någon liten ändring.
 
Bygger en Fiskarhedenvilla (lösvirke) och har ändrat och ändrat och ändrat :-[- vilket endast kostar oss material vid tex den extra ubyggnaden och höjningen av takhöjden. Andra ändringar av rumsfördelning, väggar, dörrar, garderober, fönster mm kostar ingenting.
 
Man tackar för dom snabba svaren man fått :D
Nu är det bara att konfrontera representanten.

Han har fram till idag inte kommit med några sådana yttringar, men.

Men forsätt skicka in erfarenheter, för vi kommer nog inte bli klara idag. Fått mail om att arkitekten hade lite synpunkter på våra ändringar vi hade från första mötet.
Så nu har vi ändrat lite till. ;)
 
Jag tror lite som GF.
På ett eller annnat sätt får man betala iallafall.

Vissa leverantörer kör med ett öppet pristillägg, andra kör den mörka varianten som vid första anblicken verkar bra. Men det är ju sista raden på totalpriset som räknas...

Ingenting är gratis i den här branschen ;)
 
När vi gjorde ändringar i vår egen planritning behövde vi inte betala nåt.

De fick göra om ritningar över 10 gånger, det var aldrig något snack om att det skulle kosta. Och det har inte gjort det heller.

 
Har nu haft mitt möte med Eksjöhus.
Informationen jag fick var detta.

Ingen extra kostnad för ändringar före vissa papper var påskrivna, om ändringar vill göras efter det " kan det bli tal om extra kostnader "
Men jag tackar än en gång för eran information.
Jag dyker med all säkerhet upp på sidorna igen med nya frågor ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.