Vi har en golvyta på 30kvm. Golvet är bara 10 år men har gulnat o 3 barn har lekt konstant. Vi har skickat ut förfråga till företag men vi skulle ni i runda slängor betala för dettA? Det ska vaxas efter oxå? Vaxet köper vi
 
Jag slipade 20 m2 själv för ett år sen. Då hyrde jag en Edge golvslip (Den är 4-kantig och tar metydligt mindre än de med trumma, enklare för nybörjare) samt fick med 5 olika grova papper till den.
Hyra för en helg, lite drygt 3000:- inkl allt. (Snordyrt).
Sen köpte jag 2 burkar golvlack för 1500:- på Bauhaus. Roller, pensel, skyddsutr, dammsugarpåsar och lite annat räknar jag till 1000:- Då är vi uppe i 5500 kr,
Sen går det 2 dagar för en man att göra jobbet. 16 timmar för 6-700:-
Det blir dyrt......
 
J Jan_G skrev:
Jag slipade 20 m2 själv för ett år sen. Då hyrde jag en Edge golvslip (Den är 4-kantig och tar metydligt mindre än de med trumma, enklare för nybörjare) samt fick med 5 olika grova papper till den.
Hyra för en helg, lite drygt 3000:- inkl allt. (Snordyrt).
Sen köpte jag 2 burkar golvlack för 1500:- på Bauhaus. Roller, pensel, skyddsutr, dammsugarpåsar och lite annat räknar jag till 1000:- Då är vi uppe i 5500 kr,
Sen går det 2 dagar för en man att göra jobbet. 16 timmar för 6-700:-
Det blir dyrt......
Var det svårt? Jobbigt? Värt att leja bort?
 
Nej, det är inte svårt. Man får ta det försiktigt bara.Slipa bort alla lack först med grovt papper. Sen kika över om det är några skador, slipa lite till. Sen byta papper, slipa en gång, Byta papper slipa en gång, byta papp....
Jag höll nog på i 9 timmar med slipning. Ett par bra hörlurar med brusreducering och ett par rediga led-lampor, sen hade jag lite sällskap i 'huvvet' ;-)
Dammsugning och avtorkning gick snabbt på kvällen, sen en extra dammsugning på morgonen och på med första lagret, tog en knapp timme. Sen samma sak igen dag 2.

Jag måste säga att det klart var värt att slipa själv. Finns många trådar här om missnöjda kunder. Jag har inget utställningsgolv, blev nån liten miss här och där men ser magiskt vackert ut fortfarande. Bättre än när jag la in det 2004.
 
  • Gilla
eridam
  • Laddar…
Mellan 10-20.000 tror jag du kommer få offerter på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.