Har sökt i forumet efter kostnad för sand per ton eller kubik, men inte hittat rätt. Vet någon vad kostnaden för sanden är? Då menar jag sån typ av sand som man behöver för att fylla upp under huset med.
 
Tänk på att transporten antagligen kostar lika mycket som materialet.
 
Tack för infon! Nu kommer nästa fråga... vad kallas den sand man fyller med under huset?? Det finns ju alldeles för många sorter, sandningssand, mursand, kabelsand osv osv...
 
Kan själv svara på denna fråga efter info från vår entr. I Värmland kostar natursand, vilket man fyller med, ca 220 sek per tom + moms, (25%?), inkl transport och jobb med läggningen.
 
Betalade 1000 kr för transporten (8 ton) och 133 kr/ton för sättsand i Stockholm. Allt inkl moms.
 
Wigert skrev:
Betalade 1000 kr för transporten (8 ton) och 133 kr/ton för sättsand i Stockholm. Allt inkl moms.
Hmmm... det "Stockholmspriset" verkar ju vara bättre än vårat, har iof inte ringt runt utan fått det av vår entreprenör. Är nyfiken på hur många lass dina 8 ton är? Vi verkar behöva runt 100 ton och jag har noll koll på hur många lass det är...
 
1 lass = ca 8 ton
 
Wigert skrev:
1 lass = ca 8 ton
= 1 lastbil utan släp. ;)
 
Vi har betalat 90 kr/ton + moms för våra fyllnadsmassor. I priset ingår transport samt naturgrusskatt på 10 kr/ton.

Sen är det ju väldigt svårt att jämföra om det ingår grävmaskintimmar i priset, men det låter ändå dyrt om det inte är på en enormt stor yta gruset skall spridas.


 
RoTe
Wigert skrev:
1 lass = ca 8 ton
Klent! Fick hem 13,3 ton med bara en bil. Frakten gick på 450kr.
 
sollentuna skrev:
I priset ingår transport samt naturgrusskatt på 10 kr/ton.
:surprised: Va i hela friden, finns det grusskatt också? ??? Vart är vi på väg? ::)
 
Och det värsta är att man inte ens blir förvånad att det finns en sådan skatt....... :-/
 
hm i morgon vet jag vad mina 65 extra kubik ska kosta
jag hör av mig.Huset ska höjas, bättre utsikt över vattnet. ;D
 
Vi har betalat 49:-/ton.

Med transport till tomten och inklusive alla avgifter och moms hamnar det på 115:- per kubikmeter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.