Hej.

Ska bygga nytt framöver. Tänker göra inomhusjobbet själv.
Någon som har en susning om det finns nåt ca pris på matrialkostnad per m2 för "normal" målning / tapsering. (ej kakel) . Inkl spackel och annat som hör dit.
Även målning utvändigt. Är grundmålat från början.
Bör väl strykas 2ggr ganska omgående med "ordentlig" färg.
Kanske en dum fråga men någon kanske vet nåt.
Svar typ " Hur långt är ett snöre" osv. undanbedes.

Tacksam för svar.
 
Apropå vad jag skrivit i en annan tråd (något om minimum för inflyttningsklart) så har jag de senaste dagarna kollat upp priser på invändig målning för vårt pågående husbygge. Jag har fått veta - i den tråden - att man kan räkna med priser kring 450:-/kvm i stockholmsområdet. Mina egna efterforskningar visar dock MYCKET högre priser. De flesta av de målare jag har talat med har sagt priser mellan 550:- och 650:-/kvm. Observera att då gör jag INTE jobbet själv! Skriver detta för att på något vis kanske hjälpa dig i alla fall - du bad ju om svar. I priset ingår spackling av gipsskivorna på både väggar och tak, pappersremsor, slipning, microlit tapetserat på väggar men inte tak, målning minst två möjligen tre varv därefter.

Det är ett gediget och rätt jobbigt arbete och det lär bli rätt dyrt. Jag ville göra jobbet själv men av olika anledningar så lutar det åt att vi "måste" köpa in denna tjänst, trots allt. Det är bisarrt mycket pengar man ska ut med...
 
Kanske en dum fråga men menar du pris per m2 väggyta eller m2 bostadsyta?

Du har inte koll på "utemålningen"?

Tack så länge!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.