Hej, jag har sett lite youtube klipp mm om detta legolit eller vad det nu heter. Där man bygger med frigolit o sen gjuter i mitten för att sedan putsa fasaden. Så jag undrar då om någon har koll vad "legoliten" kostar per m2 och även hur mycket betong det går åt per m2 ?, armeringsjärn mm. Jag funderar på bygga ett litet hus på 100m2 väggar och är intresserad av vad priset för en stomme av detta landar på. (och då priset utan tak, fönster, dörrar och grund) altså endast väggarna och självklart så kommer jag göra detta själv så priset för stommen av legolit + puts till fasaden, jag har en murare som gör det åt mig. Sen kan man tillägga att jag kommer förmodligen få väldigt mkt till inköpspris i slutändan men som sagt nu är det bra att veta butikspriset så har man lite att spela på i slutändan.
 
Jag pratade med dorocell i förra veckan om att göra en utbyggnad med detas Thermomut 350. Min utbyggnad kräver ca 250m2 väggyta, och då kunde jag få priset 480kr/m2 ex. moms på väggblocken. Till det kommer ju armering och betong. Armering har jag inte koll på priset på eller hur mycket du behöver. Men sen tillkommer ju betongen, ca 250-270kr/m2 ex moms.

Hoppas det gav en fingervisning åtminstone.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.