funderar på att lyfta taket men har inte fått svar från några av de större takyftts firmorna i sthlm området än, ville bara ha en hint om vad detta skulle kunna gå loss på, jag har idag ett enplans i soutteräng på 117 kvm med speciell takbrytning. jag skulle efter lyftet få mellan 70-80 kvm vet någon hur mycket ett sådant LYFT skulle kosta på ett ungefär ( ni får gärna ta i överkant det gör ingenting)
husets yttermått är 11.26 x11.26 . Kom gärna md andra ideer..
tack på förhand Nicke
 
Innan vi bestämde oss för att bygga nytt tog vi in offert på ett taklyft, vi skulle byggt en hel våning ovanpå befintligt hus på ca 120 kvadrat. Offerten låg på precis 1 MSEK. Detta var för ca 2 år sedan, i norra Sverige. Gissar att det är dyrare i Sholmsområdet.
 
Skulle vilja hålla med föregående talare - allt klart = 1 mille. Det är en del som gjort det i vårt område.
 
var denna offert med "allt klart" eller skulle de bara lyfta på ett nytt tak med bärande väggar ?? Jag hade tänkt att göra det mesta själv, snickerier el m.m. ska ej dra upp något vatten då vi klarar oss bra med det vi har. borde väl kunna komma under en mille va eller :-? :-? :-?
 
Till ett hus på c:a 20x10 meter.

400.000 kronor för ett taklyft med helt nytt tak, från 1 plan och 25 graders takvinkel till 1,5 plan och 45 graders takvinkel.

Jämfört med 250.000 för ett helt nytt tak med 25 graders takvinkel.

I bägge fallen inkluderas takstolar och allt taktäckningsmaterial. Monterat och klart. Under taket är det i bägge fallen helt tomt (förutom takstolarna förståss!).

Lycka till!  :) :) :)
 
350 000kr för 100kvm utan inredning. Inredningen borde ju kosta från 40-100 000 beroende på hur du ska ha det. Det är vad jag har hört

Självklart ska man i detta läge fundera på vad kostnaden blir för ny bygge och vad fördelarna i så fall är. Går prislappen över 1 miljon, vilket låter mycket, så skulle jag fundera på nytt hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.