Vet att det är totalt omöjligt för någon att svara exakt på en fråga som denna, men jag hoppas iaf på att jag får en liten prisbild av vad som väntar.


Har hittat en tomt som består av mestadels berg och träd. Tomten ligger en bit in från vägen så röjning och väg måste göras. Sedan måste en del berg sprängas för att sedan ge en fin grund till ett hus ovanpå detta berg.

Någon som har vetskap om en prisbild för att spränga, anlägga väg samt röja träd? Och då självklart även bli av med all skit som skapas...

Tackar
 
Anledningen till att det är omöjligt att svara på är att de som ska göra jobbet först måste se tomten
När det gäller markarbetet vill de även ta prover innan de kan komma med ett rimligt svar.
Då jag själv byggde var det ett krav från de som gjorde markarbetena att en provborrning skulle göras där huset skulle stå.
Gör en förteckning över de träd som ska bort, vilken sort det är samt höjd och bredd. Då kan du få svar på kostnad för fällning och borttransport.
Ta även reda på hur många kubikmeter berg som ska bort, ta till minst en meter utanför planerade huset samt dragning för VA 2 meter ner i backen. Kontakta en bergsprängare, han kan då svara på vad det kostar att spränga, han har även varit med tillräckligt för att besvara frågan vad grävning/schaktning kostar samt ev. borttransport, det kan ju faktiskt gå att ha kvar massorna på tomten, något jag själv rekommenderar att du försöker planera för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.