Hej,
Vi vill lägga vattenburen golvvärme i ett 23 m2 stort rum i vår souterrängvåning och jag undrar lite mellan tummen och pekfingret vad ett sådant projekt kan tänkas kosta.

När befintligt golv revs ut så visade det sig att bottenplattan ligger 30 cm ner och befintligt golv låg på ett bjälklag så jobbet som skall göras är:

* Riva golvbjälklag samt en mellanvägg i rummet
* Demontera befintliga vattenradiatorer
* Proppning av befintliga rör
* Lägga 25 cm callplastisolering med armering
* Lägga två vattenburna golvvärmeslingor (4 genomföringar till pannrum som ligger vägg i vägg med rummet i fråga)
* Gjuta ett betonggolv ovanpå det
* Flytspackling
* Montage och inkoppling av komplett golvvärmeanläggning mot befintligt system
* Ny rördragning till befintlig radiator i garage (ligger vägg i vägg med pannrum)


Vad kan man ungefär räkna med att ovanstående kalas går på?

50' , 75' , 100' , 125' , 150' eller mer än så....?

Hälsningar från Salt
 
Kan inte bedöma det, och det låter svårt att bedöma, låter som det vettigaste att ta in offerter från flera olika firmor, iaf minst tre och sen testa dem här om det skulle vara några frågetecken.
 
Tack för ditt svar Mr Handyman!

Har hunnit få in en första offert gällande jobbet och den hamnade på 96.000kr (ink moms) efter rotavdrag.
Fortfarande svårt att befömma för mig om det är ett rimligt pris för kalaset men det kanske det är då jag antar att det blir en del hantering med containrar, cementbilar och övriga hantverakre som skall till.

Själva golvläggningen (exl. golvet i sig som vi redan har) är inte inkluderad i priset möjligt att att man kanske skulle kunna få med det samt lite extra rördragning som jag är intresserad av att få gjort i ett närliggande rum.

Hälsningar
Salt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.