Någon som vet vad det borde kosta att uppgradera ett 6/14 och ett 6/6 från råglas till frostat istället?
 
Finns en slags lack man kan köpa som man duttar på med svampen och får ett frostat utseenede. Då kan man även lägga in schabloner i glaset om man tycker det är kul.

//Anders
 
För oss blev det billigare med frostad ruta än råglas. Vet inte exakt hur mycket billigare...
/U
 
Har fått ett pris på uppgradering från råglas till "riktigt" frostat (etsat) på 1160 kr. Låter rimligt eller?
 
Ring en glasmästare och fråga efter prisskillnaden per m2. Alla glas med bearbetning är oftast mycket dyrare än vanliga släta glas.

;) Ulrica
 
T
pandy skrev:
Finns en slags lack man kan köpa som man duttar på med svampen och får ett frostat utseenede. Då kan man även lägga in schabloner i glaset om man tycker det är kul.

//Anders
Är intresserad av denna "lack", även av bra schabloner, var kan man få tag på detta, ?
 
TN-Funkis skrev:
Är intresserad av denna "lack", även av bra schabloner, var kan man få tag på detta, ?
Om du inte visste så finns även frostad vinylfolie till detta ändamål, är det bokstäver (eller liknande) du är ute efter så kanske jag kan hjälpa dig, skicka ett PM i så fall.
 
Frostad folie finns på IKEA för en väldigt liten peng!
 
totte skrev:
Prova att köpa en burk matt klarlack till bilar, om du ändå tänkt BYTA glasen...

Den lär väl inte kosta mer än 70-80 spänn

eller så är man seriös och byter ut glaset för en 5-hundring och får ett frostat glas som faktiskt ser bra ut.
 
erik_1982 skrev:
eller så är man seriös och byter ut glaset för en 5-hundring och får ett frostat glas som faktiskt ser bra ut.
Men folien som finns på IKEA är faktiskt förvånansvärt enkel att jobba med! Kommer inte ihåg vad den kostar men en bra bit under 50 lappen för ett fönster iaf.
 
Vi Beställde idag ett 7/15 från Elit och det kommer att kosta 750:- mer med frostat mot vanligt glas och hade vi valt råglas så hade det kostat 250:- mer.
 
co skrev:
Frostad folie finns på IKEA för en väldigt liten peng!
Vart hittar man det på deras hemsida?

Jag vill bara ha en bit till en gaderob..
 
co skrev:
Frostad folie finns på IKEA för en väldigt liten peng!
ringde Ikea och dom säger att dom aldrig haft något sådant :'(
 
Jag testade folie som jag köpte i närmaste hobbyaffär och resultatet blev helt värdelöst skitfult. Provade både "torrt" och med diskmedelsvatten men resultatet blev bara fult på olika sätt. Bet i det sura äpplet och åkte till glasmästaren istället.

Klasskillnad 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.