Vad kostar det i runda slängar att låta renovera gamla fönster av normal storlek?

Jag funderar på att buda på ett hus där det finns en hel del att göra, så jag gör en grov kalkyl av vad alla renoveringar skulle kosta. Fönstren sitter 3 och 3, alltså 3 st i varje ram. glasen är ca 40*100 och ytter i innerfönster är inte kopplade. Kan tänka mig att det rör sig om totalt 25 ytterbågar och lika många inner. Karmarna kan jag kanske ta själv, men en gissad kostnad på dom också kan vara intressant.

P.S. Jag har renoverat fönster själv och tycker att det är ganska trist. Dessutom finns annat att pyssla med på det huset.
 
Ungefärligt pris på skrapning, kittning och målning av fönsterbågar, ca 40*100 cm. Ca 20 ytter- och 20 innerbågar.

Jag letar alltså inte efter hantverkare, utan vill bara kunna göra en kalkyl inför budgivning på ett hus.
 
Vi har precis fått det gjort (Gbg) + att de bytte ut ett av de två glasen till energiglas, nya hakar o dyligt , målning av karmar 42000 efter rot. Vi har 20 fönster i varierande storlek. Blev som nya :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.