Hej!

Om man köper träbänkskiva och infällnadsdiskbänk separat, är det dyrt att få diskbänken underlimmad då? Var kan man få det gjort i så fall?

Eller är det svårt att göra själv om man är lite mer än normalhändig och har de verktyg som behövs?

Mvh
Mats
 
Det är nog ganska svårt att komma med saker till någon som underlimmar vaskar och få dem att göra arbetet och sedan lämna garantier på jobbet.

Ungefär som en kund som ville att jag skulle ordna så min elektriker skulle ansluta golvvärme som kunden själv köpt och lagt...
Det blev blankt nej från elfirman.
Detta för att de tidigare gjort liknande arbeten och åkt på en smäll då värmen lagt av efter ett halvår eller något...

Man ska vara försiktig med att köpa material och ta för givet att hantverkaren vill göra arbetet med dessa materialer då det inte alls är säkert att han vill.

Jag skulle t.ex inte flytspackla ett golv till en kund som själv köpt hem flytspackel som jag inte är van att arbeta med...

Kontakta mig via PM så kan jag rekommendera dig var du kanske ändå kan få gjort arbetet beroende på var du bor ?
 
Skånepåg skrev:
Eller är det svårt att göra själv om man är lite mer än normalhändig och har de verktyg som behövs?
Med en sticksåg, en slipmaskin, en MDF-mall, en handöverfräs med kopierring och diverse frässtål är det fullt möjligt att fixa det själv om man är någorlunda händig, men det är en del pyssel. Å andra sidan så är det kul pyssel..

Det kan dock vara klurigt att få tag på rätt lim, spännbeslag och ibland även själva diskbänken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.