Hej!

Jag undrar lite vad som är skäligt att betala för att en målare ska färdigstryka en redan grundmålad furutrappa. 14 steg. Väldigt begränsat med spackel jobb.

Sedan rolla på vägarna ett varv med vanlig väggfärg för att få dem fräscha, rummet är 20kvm.

Någon som har ett hum om vad som är rimligt att betala? Har liten kunskap i ämnet och behöver lite kött på benen.
 
Det där ska en bra målare klara på en arbetsdag, så runt 2000-2500 efter ROT. Sen lär du få betala för servicebil 4-500 kronor och färg kanske 2000. Så det borde hamna på runt 5000 kronor skulle jag gissa.
 
Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Det där ska en bra målare klara på en arbetsdag, så runt 2000-2500 efter ROT. Sen lär du få betala för servicebil 4-500 kronor och färg kanske 2000. Så det borde hamna på runt 5000 kronor skulle jag gissa.
Det är nämligen så att jag haft en firma som gjort ett jobb hos mig på fast pris, där var vi överens priset och det var ok.

Sen skulle de färdigstryka trappan, gissar att det blev två varv. Den var trots allt redan vit. Samt rolla väggarna en vända, var också redan vita. Detta skulle köras löpande vid sidan av det andra, hade egentligen tänkt göra det själv men ångrade mig i sista stund.

Det slutade iaf med 26 arbetstimmar och 3500 i materialkostnad för det löpande arbetet(dvs trappan och en vända på väggarna).

Kändes lite i överkant, eller?
 
Svårt att säga utan att ha sett det, men ja, det låter väldigt mycket. 3500 i materialkostnad kan dock vara inom marginalen.
 
det är alltid billigare att gå till affären o handla färgen/mtrl själv. Det är snarare en regel än undantag att det är påslag på materialkostnad.

timmarna går ju att diskutera. Hur lång tid går det åt att gå till affären osv.. Hur länge de var på plats. hur lång är restiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.