Vad kostar det att ta in en firma som gör markarbetet för ett växthus?

Vi vill bygga ett växthus, ca 20-25 m2, ett sånt vanligt från Classicum, Willab eller liknande. Bygga växthuset fixar vi men känner inte att vi har tid eller grejer för att göra markarbetet själva. Det ska ju grävas, fyllas med diverse fyllnadsmaterial, isolering osv. Marken är ganska stenig och inte helt plan. Kan man få en aning om vad det kan kosta att få det utfört av en byggfirma eller liknande?

Jag frågar här först eftersom jag säkert inte är den första som undrar. Sen kan vi gå vidare och leta företag, ta in offerter osv.
 
För att kunna bedöma så behöver man mer fakta.
Hur är det exempelvis med tillgängligheten? Går det att komma fram med maskiner? Lastbil? Kan material levereras i storsäck med kranbil (avstånd från körbar väg)?

Är ytan så sluttande att det behöver gjutas en mur i en kant?
 
Det går att komma in med en liten grävmaskin. Inte en lastbil, så det blir väl till att tippa grus en bit ifrån, eller lyfta in säckar med kran. Skulle säga att avståndet från körbar väg är ca 15 m. Det sluttar inte, bara ojämnt, tuvor och stenar. Osäker på om det finns någon sten i marken som är så stor att det behöver sprängas. Man kan anta att det inte behövs.
 
Då låter det ju vettigt med en liten firma, med egen minigrävare (med vilken de även kan bära in storsäckar med material). Priserna tror jag varierar kraftigt beroende på tillgång/efterfrågan. Just nu på våren har de ju som mest att göra. Jag skulle tippa på en kostnad på 6-8 000 kr + materialhantering.
 
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.