Hej!

Jag undrar kort och gott vad en flytt och modifiering av nuvarande ventilationsrör kan komma att kosta mellan tummen och peckfingret samt om någon skulle veta vad en slutinspektion av detta skulle kunna kosta.
I stockholmområdet om det har någon betydelse.

Nedan har jag amatörmässigt skissat ut var den färdiga ventilationen bör hamna (grön del). Alltså en flytt enligt de blå pilarna från vänster till höger, som sedan kopplar på i den nuvarande delen. Gröna pilar är där frånluft ner i lägenheten under.
Jag undrar även vad den röda/vita pilen pekar på? dessa uttag uppe på ventilationen finns över hela systemet. Inspektionsluckor?
Bifogar även ett tvärsnitt över ventilationen enligt ritning. Längden på ventilationen i frågan är ca 5m lång, men gissar att det är arbetet här och inte materialen som kostar?

Behöver ingen diskussion om tillstånd från förening etc då detta sker på annat håll.

Tack!
Isolerade rör på vinden med färgade pilar som visar olika detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av isolering kring ventilation i ett bjälklag med lösull och vindskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

D DataJakob skrev:
Hej!

Jag undrar kort och gott vad en flytt och modifiering av nuvarande ventilationsrör kan komma att kosta mellan tummen och peckfingret samt om någon skulle veta vad en slutinspektion av detta skulle kunna kosta.
I stockholmområdet om det har någon betydelse.

Nedan har jag amatörmässigt skissat ut var den färdiga ventilationen bör hamna (grön del). Alltså en flytt enligt de blå pilarna från vänster till höger, som sedan kopplar på i den nuvarande delen. Gröna pilar är där frånluft ner i lägenheten under.
Jag undrar även vad den röda/vita pilen pekar på? dessa uttag uppe på ventilationen finns över hela systemet. Inspektionsluckor?
Bifogar även ett tvärsnitt över ventilationen enligt ritning. Längden på ventilationen i frågan är ca 5m lång, men gissar att det är arbetet här och inte materialen som kostar?

Behöver ingen diskussion om tillstånd från förening etc då detta sker på annat håll.

Tack!
[bild] [bild]
ett par timmars jobb. Skall den upp i taket på samma ställe behövs 2 böjar och en bit spiro. Nytt hål ut så kan det knalla iväg mer tid.
Det tar lite tid att vika upp isoleringen och lossa böjen vid rensluckan (vita pilen nedåt) kapa röret och sen docka på hela kanalen som man då även kapar innan den svänger ut genom taket.
 
  • Gilla
DataJakob
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.