Skall byta min befintliga ca 30 år gamla panna. Förra vintern installerades en luft/vatten pump på den befintliga pannan som nu då skall bytas till en matchande CTC. Priset på pannan ligger på ca 27.000kr och för en installation vill firman ha ca 10.000kr med rotavdrag... Tycker detta låter lite saftigt då jag själv står för mankraften att bära ner pannan i källaren (får den dock hemfraktad), sedan kopplar dom ur den gamla pannan och skjuter den åt sidan så jag själv får stå för bortforsling av denna.

Har en prisuppgift på 36.000kr ifrån en annan firma, men jag har försökt få tag på honom i över en vecka, samt lämnat meddelanden flera gånger utan att blivit uppringd. Trots att jag fortfarande inte vet om det var med rotavdrag och bortforsling av gamla pannan eller inte så känns det som han går fetbort eftersom han är omöjlig att få tag på. Inte kul om något skulle hända med pannan i framtiden. Dessutom har den andra firman installerat pumpen.

Så kortfattat. Är kostnaden rimlig? Pannan köps såklart ifrån resp. installatör.

Mvh Andreas
 
Väldigt svårt att säga, är det bara några rör som skall lödas ihop så är det rätt saftigt, Men det låter som det är en del mipplande med att få pannan och pumpen att jobba tillsammans(styrsystemet) ? Men det borde ju inte ta mer än en arbetsdag som mest.
 
Nej en arbetsdag är vad det tog 2 man sist när de kopplade in pumpen. Men jag känner mig så jäkla blåst. 60.000kr för pump och installation. Har idag sett pump + pannan för 60.000kr + installation. Känns som att jag minstonde blivit blåst på 20.000kr. Nu jobbar ju inte samma säljare kvar på företaget jag handlat hos så det finns väl inte egentligen någon anledning att bojkotta dom. Men jag tycker fortfarande att 37.000kr är dyrt, de borde stå för ALLT i det priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.