Hej måste få rådfråga er om kostnad för ett dörrbyte.
Vi har ennhelt ny ytterdörr och har beställt jobb av ett byte av alla fönster på huset (8st pris inkl allt ca 90000kr).
Fråga då glas mästarn vad de vill ha för att även byta ytterdörren.

Fick då svar 4000kr minus rot.

Tycker det lät högt.

När Peab gjorde badrummet så sa han 1000kr efter rot.

Men de fick inte tid för bytet.

Så vad säger ni??
Är det dyrt?
 
A Anders Hägg skrev:
Hej måste få rådfråga er om kostnad för ett dörrbyte.
Vi har ennhelt ny ytterdörr och har beställt jobb av ett byte av alla fönster på huset (8st pris inkl allt ca 90000kr).
Fråga då glas mästarn vad de vill ha för att även byta ytterdörren.

Fick då svar 4000kr minus rot.

Tycker det lät högt.

När Peab gjorde badrummet så sa han 1000kr efter rot.

Men de fick inte tid för bytet.

Så vad säger ni??
Är det dyrt?
Om du har två offerter och tycker den ena är för dyr, så ta den andra :)
Kan du inte det, v ngn anledning, så får du försöka pruta eller acceptera den :)
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Om du har två offerter och tycker den ena är för dyr, så ta den andra :)
Kan du inte det, v ngn anledning, så får du försöka pruta eller acceptera den :)
Som jag skrev så han inte Peab med så den har runnit ut i sanden.
 
Jag tror det är ett vettigt pris, Bauhaus tar dryga 7000kr för att byta en ytterdörr.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Priset du fick från Peab var orimligt lågt. Det motsvarar mindre än 2h arbete. Man får räkna med att det går material för 100 - 300 kr (Karmskruv, tätningsmaterial, ev. måste någon foderbräda bytas osv.).

Priset 4000 är kanske lite i överkant om de redan är på plats för liknande arbete. Men inte uppseendeväckande högt. Och skall du ta dit någon bara för detta, så lär det kosta minst lika mycket.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
E
A Anders Hägg skrev:
Hej måste få rådfråga er om kostnad för ett dörrbyte.
Vi har ennhelt ny ytterdörr och har beställt jobb av ett byte av alla fönster på huset (8st pris inkl allt ca 90000kr).
Fråga då glas mästarn vad de vill ha för att även byta ytterdörren.

Fick då svar 4000kr minus rot.

Tycker det lät högt.

När Peab gjorde badrummet så sa han 1000kr efter rot.

Men de fick inte tid för bytet.

Så vad säger ni??
Är det dyrt?
Det beror helt på förutsättningarna. Generellt så blir det nog betydligt dyrare att ta dit någon extern än att dom gör det när dom ändå är på plats. Jag anser dock att det är högst rimligt pris
 
4000kr för ett ytterdörrsbyte tycker inte jag låter högt 2023 utan som ett bra pris.
1000kr är för lågt och snarare vad en nära bekant möjligtvis begärt svart för bytet.
Om priset är för lågt bör slutresultatet bli därefter då det åtgår materiel vid installation som salning, lister, drev och infästning, om det krävs mer så som målning, gjutning eller annat arbete så bör priset vara än högre.
Om de endast byter dörrbladet i befintlig karm skulle jag anse arbetet vara dyrt.
Med de sagt och om samma företag byter 8st fönster i samband med dörrbytet så kan det finnas en prutmån.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.