Har ett hus där träpanelen på ena kortsidan ev behöver bytas. Blir alltså en rektangel och en övre trekant att byta. 1 1/2 plans hus med bra underlag, så lätt att ställa upp en ställning. Vad kan man räkna med för kostnad per kvm om man anlitar hantverkare? Vanlig panel av enklaste sorten.

Om man väntar tills det ändå är dags att måla om, dvs ställning och folk ska dit, hur mycket extra kan det bli då?
 
Kostnaden för mig i material är väl runt 70 kr kv/m i bara panel (halvspont) men sen åkte jag på att slita bort asfaborden bakom då det inte var någon luftspalt och sätta ny vindskydd (duk) och läkt, duken kostar runt 15kr kvm och läkten blir ju några spänn det med samt spik så runt 100kr kvm hamnade jag på tror jag.
 
Utan snickare ja.
 
Ja självklart utan snickare! :)
 
Hos oss är det luftspalt, så det är lugnt, men det tillkommer ju färg och framförallt arbete. Några uppskattningar på vad det kan gå på? Kom fram till att det är ca 54 kvm.
 
Färg går väl 20liter? Totalt runt 4000 kr jobbet går nog rätt fort för en snickare 4 dagar känns väl vettigt? 32 x. (vad dom nu tar?) säg 500 kr/h, 16000 kr totalt 25000 -30000? Ja rena höftningar men är det över det skulle jag nog undra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.