Finns det någon som kan uppskatta hur mycket en byggfirma ska ha för att bygga en övervåning.
Husets bottenvåning är ca. 60kvm och firman ska bygga i lösvirke stomrest och vind och vatten tät. sadeltak(27grader) med förhöjt väggliv.  ???
 
Priserna brukar ligga mellan 300' och 500'.

Det beror helt och hållet på vilken firma du anlitar...

/Fredrik
 
Hej!
Finns det ngn på forumet som har gjort ett taklyft i gbg området, anlitat vilken firma?

Mvh marie
 
Nu har jag fått in en offert och den hamnade på priset 450 tkr Mmmmm/ jag får jaga vidare tror jag. ???
 
går jag igenom våra kvitton nångång kan jag säga exakt vad det kostar och vilka moment som kostar. Dock endast materialet då vi bygger (i princip) allt själva.
 
Ja, nu har vi fått en övervåning med hjälp av en lokal byggfirma som jobbade med timlön dom uppskattade att det skulle ta 2 veckor för 3st. "gubbar" MEN vi gjorde det på 4 arbetsdagar. Det slutade med en kostnad på totalt ca. 90.000:- med mtrl och lön. :)
Det är en viss skillnad på 90tkr & 450tkr.
 
Solsta skrev:
Ja, nu har vi fått en övervåning med hjälp av en lokal byggfirma som jobbade med timlön dom uppskattade att det skulle ta 2 veckor för 3st. "gubbar" MEN vi gjorde det på 4 arbetsdagar. Det slutade med en kostnad på totalt ca. 90.000:- med mtrl och lön.  :)
Det är en viss skillnad på 90tkr & 450tkr.
Det är helt sanslöst att det kan skilja så mycket :surprised:
Gjorde ni helt enligt den offertförfrågan som slutade med 450tkr´s offerten, så att det är jämförbart mao. ???
Är det inklusive yttertak och isf. vilken typ av takbeklädnad??
Hur som helst, bra jobbat :D

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Det är helt sanslöst att det kan skilja så mycket :surprised:
Gjorde ni helt enligt den offertförfrågan som slutade med 450tkr´s offerten, så att det är jämförbart mao. ???
Är det inklusive yttertak och isf. vilken typ av takbeklädnad??
Hur som helst, bra jobbat :D

//Christina.
I offerten ingick inte takbeklädnad, men jag har köpt betongpannor som alltså ingår i dessa 90tkr. Det som där i mot inte ingår är ställningen som var med i offerten. //Solsta
 
Solsta skrev:
I offerten ingick inte takbeklädnad, men jag har köpt betongpannor som alltså ingår i dessa 90tkr. Det som där i mot inte ingår är ställningen som var med i offerten. //Solsta
Desto bättre, det kan man verkligen kalla ett riktigt "lyft" ;)

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.