Jag är intresserad av att veta hur mycket ni har betalt för att inreda er övervåning. Vi ska bygga ett Älvsbyhus Höner och är nyfikna på hur mycket det kostar på ett ungefär.

Både ni som gör det helt själva, helt med hantverkares hjälp eller med vänners hjälp. Vad slutade notan på?

Mvh Ev
 
Vi anlitade hantverkare som isolerade taket och ytterväggarna, byggde innerväggar och satte upp takpanel, drog elen och satte in elradiatorer. Det kostade ca 200000:- vitt i Stockholmsområdet.
Tapeter och golv har vi köpt och lagt själva, vet inte vad det kostat.
Badrummet har vi inte börjat inreda ännu. Törs inte tänka på vad det kommer att kosta ;) .
 
Om man vill komma undan billigt kan man köpa material i Polen om man inte bor för långt i från. Kolla trådar under Byggnadsmaterial så finns där massa info om billigt material.
 
Vi hade inget takfönster på gästtoaletten på vårt förra Älvsbyhus. Och vi kände oss absolut inte instängda för det. Men där man duschar vill man ju ha ett fönster och det finns ju redan.. ;)
 
Vår inredning med MYCKET eget arbete inkl bastu, helkaklat badrum etc landade på cirka 280 000 kr
 
Räkna med 300-400 tusen så är du nog i närheten av slutpriset, om du skall leja bort arbetet.
Bara ett våtutrymme däruppe kostar dig 150-200 tusen, skulle jag säga.
 
Har inrett en övervåning på ett 80 kvm bjarke för 60-70 0000.
Allt jobb självgjort och badrum återstår,3 sovrum litet all rum och toalett.
 
jag har inred övervån höner :isolering 25000:-
material ca 70000:-
Drag el:-30000:-
Vv :-30000:-
Kakla badrum:-50000:-
Badinred 20000:-
 
Inredde vårt höner förra sommaren. Gjorde allt själv utom sprutisoleringen och notan hamnade på ca 120 000 kr och då har vi kvar att göra en liten toalett som vi räknat kommer gå på ca 10 000 kr inkl badrumsporslin.

Vi "snålade" inte heller och satte dit elradiatorer utan drog vattenburet.

/ Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.