Automover verkar ha kortkommandon/servicekommandon, är det någon som har alla dessa eller kanske en del - kan ju vara bra att ha. Jag har en 220 ac. NGN?
 
Det mesta beskrivs i Technical Manual som kan hämtas i denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/196765-technical-manual-husqvarna-automower.html

Tex under kapitel 2.6 Special menu functions står hur man får fram Tools menu där man kan kontrollera det mesta i klipparen som en serviceverkstad kan göra med mjukvaran Autocheck.

Expert mode
In the settings menu: Press Home + 4, + 3 simultaneously, but in the stated order. The Tools menu then becomes available in the main menu.

Quick check
In the main menu: Press and hold the 0 key down for 2 seconds. Press YES to switch between the different display modes. Press Arrow back to exit the quick check function.

Discover the PIN code
In the main menu: Press and hold the 9 key down for 5 seconds. A combination of letters is displayed. Contact the national service organisation and state the letters.
 
Redigerat:
TAck Marie Bö :D
 
:x Hej igen alla vänner, home+4+3 verkar inte funka för mig ,däremot Quick check ! ? kanske finns det
andra koder oxo ?
 
Är du i menyn Inställningar och trycker ner Home + 4 + 3 samtidigt i nämnd ordning?
 
Aha jag trodde att det skulle komma en helt ny meny men det är ju bara en rad extra #TOOLS" ( gäller att titta efter oxo) Hur som helst Tack så mycket för tipset.:D
 
Ska detta Expert Mode fungera på alla AM? Även 300 serien & Gardenas motsvarigheter?
 
frav skrev:
Ska detta Expert Mode fungera på alla AM? Även 300 serien & Gardenas motsvarigheter?
På 305 funkar det med att hålla inne 7+9 så kommer expert menyn upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.