Jag vet inte om det är tekniskt möjligt, fast jag hade önskat att det vore möjligt att använda sökord på 3 bokstäver (vilket inte går idag) när man söker i forumet.

Bakgrunden är att många maskiner har korta beteckningar, och blir därför svåra att hitta information om. Exempelvis så försökte jag precis hitta information om Bosch GDR 18V skruvdragare. Skriver man då in "GDR 18V" så anses både orden vara för korta. Skriver man å andra sidan in "Bosch slagskruvdragare" så får man för många resultat för att det skall vara lätt överskådligt.
 
har också retat upp mig på detta...... det borde ju naturligtvis gå att söka på ord som exempelvis ROT COP IVT för att snabbare hitta rätt! även fördröjningen på 20 sek mellan sökningar är också irriterande, är den verkligen nödvändig?
 
Orsaken till att sökord måste vara längre än 3 bokstäver och fördröjningen på 20 sekunder är att sökningarna i forumet är väldigt prestandakrävande. Använd hellre sökfunktionen "Sök på Byggahus.se" lite längre upp på sidan. Den sökfunktionen fungerar jättebra sedan några månader tillbaka. Söker jag på "GDR 18V" får jag 11 träffar och söker jag på "ROT COP IVT" får jag 4 träffar.
 
tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.