hej går det att koppla passagebricka eller tag läsare till pc1832 larm.
 
Inget som DSC har stöd för i själva programmeringen. Men det går att använda en kortläsare av vilken typ du vill som kan lämna en reläslutning. Då kan du via en ingång i centralen eller sektionskortet larma på och av. Men det är inget att rekommendera då det i praktiken bara är att slita ner kortläsaren och sluta trådarna från relät.
 
Läsaren sätter man utomhus, eller precis innanför dörren. Från läsaren drar man kabel till kontrollenheten som sitter bredvid larmcentralen i direktlarmat område.

Boven kan sabotera läsaren hur mycket han vill utan att det händer något, samma som med MAP.

Det blir dock dyrt att dels köpa DSC 1832, dels läsare med separat kontrollenhet som kan programmera kort/taggar.

Då är det nog smartare att köpa ett larm som har denna funktion inbyggd, till exempel ELK M1.
 
mrfrenzy skrev:
Läsaren sätter man utomhus, eller precis innanför dörren. Från läsaren drar man kabel till kontrollenheten som sitter bredvid larmcentralen i direktlarmat område.

Boven kan sabotera läsaren hur mycket han vill utan att det händer något, samma som med MAP.

Det blir dock dyrt att dels köpa DSC 1832, dels läsare med separat kontrollenhet som kan programmera kort/taggar.

Då är det nog smartare att köpa ett larm som har denna funktion inbyggd, till exempel ELK M1.
Vid delat montage ja.. Men det finns kompakta lösningar. Vilket jag anser är vanligare när man pratar privatperson. Det är sådant man sällan tänker på.
Få privatpersoner som lägger 5-7000 på en kortläsarlösning.
Men givetvis har du rätt
 
Jag har alltid varit skeptisk till kompakta lösningar, även om det givetvis säljs en hel del sådant, både för rfid och magnetkort. Visst går det att få någotsånär säkert med sabotageskydd, men om tjuven är det minsta skicklig så är det ju ganska smidigt att komma runt (jag är inte i säkerhetsbranschen, bara aningen paranoid, eletronikintresserad it-konsult som byggt några larmsystem åt vänner).

Om jag skulle ha en tagglösning så skulle jag köpa ett elk-larm (kostar ungefär som ett DSC), sen till det en rfid-läsare för $65 (monteras i MAP och ansluts till keybus) och ett tiopack med kort för $39 eller fobs för $65.

Programmeringen av nya kort/fobs sköts via MAP, och säkerheten ligger i centralenheten.
Man kan också köpa en fristående rfid-läsare som monteras utan MAP för $116.

Allt från Alarmsystemstore.com.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.