Hej,

Har en 5100 mm 45x145 som legat och blivit rejält sne. Tänkte trycka tillbaka den med tving, men de gick sönder. Mindre Bacho tvingar från Jula. Jag har då kommit på att jag behöver köpa bättre tvingar, både snabb men även skruv då jag gissar att de är bättre för detta uppdrag?

Frågan är dock om jag använder fel metod för att korrigera regeln eller är det helt enkelt så att jag behöver bättre tvingar?

Tacksam för svar mot en tving noob :)
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Jag har dragit liknande med limkneckt på dryga metern, egentligen är det ju mycket bättre att välja en rak regel.
 
Jo jag har raka också. De ska inte användas just nu men jag har byggt en virkeshylla som den ska ligga på. Jag vill mest korrigera den för framtida bruk.
 
J jehr skrev:
Jo jag har raka också. De ska inte användas just nu men jag har byggt en virkeshylla som den ska ligga på. Jag vill mest korrigera den för framtida bruk.
Kanske kan du skruva fast den i hyllan och på det viset tvinga den rak.
 
Du kommer inte få den rak igen, när den en gång torkat sned förblir den så (om du inte gör något extremt som att ångkoka den).
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Du kommer inte få den rak igen, när den en gång torkat sned förblir den så (om du inte gör något extremt som att ångkoka den).
Utmaning accepterad.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
J jehr skrev:
Utmaning accepterad.
Då föreslår jag att du köper ett grovt avloppsrör med två lock till ändarna. Koppla in en ånggenerator, en avrinningsventil och kör över natt. Sen applicerar du dina nya tvingar på regeln mot något plant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.