Hej

jag har en bestway pool, med en intex sandfilterpump. detta är första hela säsongen som vi har den uppsatt.
men jag är lite fundersam över inloppet till pumpen och utloppet, på bilden så är den vänstra hålet insuget till poolen och den högra så går vattnet ut igen. Är det korrekt installerat? båda satt på poolen när vi köpte den på Blocket, men jag tycker mig se i manualer och andra bilder att alla har olika? Vad är det korrekta?
 
  • Vy över en uppblåsbar Bestway-pool med en Intex sandfilterpump ansluten, visande in- och utloppshål på poolens kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den vänstra är inloppet, så du behöver skifta.
 
TobiasSand TobiasSand skrev:
Hej

jag har en bestway pool, med en intex sandfilterpump. detta är första hela säsongen som vi har den uppsatt.
men jag är lite fundersam över inloppet till pumpen och utloppet, på bilden så är den vänstra hålet insuget till poolen och den högra så går vattnet ut igen. Är det korrekt installerat? båda satt på poolen när vi köpte den på Blocket, men jag tycker mig se i manualer och andra bilder att alla har olika? Vad är det korrekta?
Hej.
Du har tre saker på bild, vilka syftar du på?
 
J Jan_G skrev:
Den vänstra är inloppet, så du behöver skifta.
Skifta munstyckena då antar jag?
 
T Tompafix skrev:
Hej.
Du har tre saker på bild, vilka syftar du på?
Dom två munstyckena till höger och vänster, den i mitten är en LED lampa.
 
TobiasSand TobiasSand skrev:
Skifta munstyckena då antar jag?
Nope, skifta slangarna.
De ska sitta i olika höjd. Utloppet ganska nära ytan och inloppen längre ner.
 
J Jan_G skrev:
Nope, skifta slangarna.
De ska sitta i olika höjd. Utloppet ganska nära ytan och inloppen längre ner.
Så då sitter dom korrekt, den vänstra drar in vattnet till sandfiltret och den högra, vid vattenytan trycker ut vattnet i poolen igen.
 
På utsidan av polen är det märkt med A och B. A är inlopp och ska ha munstycket som sitter till vänster på bilden. B är utlopp och ska ha munstycke som är till höger.
 
  • Gilla
TobiasSand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.